عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان شامگاه سه شنبه خطاب به قطر گفت: ادامه این وضعیت ممکن نیست و قطر باید از حمایت برخی از گروه ها ازجمله حماس و اخوان المسلمین دست بردارد.

به گزارش جماران، عادل الجبیر که در پاریس صحبت می کرد, افزود: هدف از اقدام کشورهای عربی ضربه زدن به قطر نیست بلکه این کشور باید یک انتخاب کند.
به گزارش ایرنا, عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است. 
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد. 
امیر کویت دقایقی پیش و همچنین شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به بررسی بحران روابط این کشور با چند کشور عربی پرداخت و خواستار کاهش تنش در روابط اعضای شورای همکاری خلیج فارس و جلوگیری از تشدید آن شد.
امیر کویت همچنین خواستار حل و فصل مشکلات و اختلافات از راه دیپلماتیک و سیاسی شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.