«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه عنوان کرد که دستگاه امنیت و اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی5) به زودی تحقیقات درباره نحوه عملکرد دستگاه های امنیتی و سرعت واکنش به حمله تروریستی اخیر در لندن را، که بر اثر آن چندین نفر کشته و زخمی شدند، آغاز خواهد کرد.

به گزارش جماران، «ترزا می» در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: من نگرانی مردم را درک می کنم. 'ام آی5' و پلیس پیشتر کار تحقیق درباره نحوه عملکرد دستگاه های امنیتی در واکنش به حمله منچستر را آغاز کرده اند و انتطار دارم که همین اقدام را در رابطه با حادثه تروریستی «لندن بریج» صورت دهند.
وی افزود: کاری که دولت کنونی و دولتی که پس از انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه روی کار خواهد بود، بایستی صورت دهد این است که قدرت بیشتری را به پلیس و سرویس های امنیتی، زمانی که نیاز است تفویض کند. دولت همچنین بایستی به حل مساله تروریسم و افراط گرایی آنلاین بپردازد و افراط گرایی را از انگلیس خارج کند.
نخست وزیر انگلیس متعاقبا طی اظهاراتی در کارزار انتخاباتی اش در منطقه «استوک ساوت» در همین رابطه گفت: ما بایستی به تحولات در تهدیدهای تروریستی دقت کنیم. تروریسم، تروریسم می پروراند ضمن آنکه آهنگ حملات تروریستی رو به افزایش است.
وی افزود: سه حمله تروریستی وحشتناک رخ داده و 5 حمله دیگر خنثی شده است. آهنگ حملات تروریستی به گونه ای که تاکنون شاهد نبوده ایم رو به افزایش است.
«ترزا می» در همین حال از تلاش دستگاه های امنیتی قدردانی کرد و گفت: خنثی کردن 5 حمله طی سه ماه گذشته و حملاتی که طی سال های اخیر به وقوع نپیوسته شایسته تقدیر است.
بر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل در شامگاه شنبه گذشته، هفت نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند.
براساس گزارش های تایید شده، پس حمله خودرو یاد شده به عابران پیاده در لاندن بریج، سه مرد از این خودرو پیاده شدند و عده ای را بر روی پل و نیز در منطقه 'بارو مارکت' در جنوب این محل با چاقو مورد حمله قرار دادند.
سه تن از عاملان حملات یاد شده شامل 'یوسف زغبه' 22 ساله،خرام شهزاد بات' 27 ساله و رشید رضوان 30 ساله به ضرب گلوله پلیس کشته شده اند.
براساس گزارش های منتشر شده، ' خرام شهزاد بات' برای پلیس و 'ام آی 5' به عنوان یک فرد افراط گرا کاملا شناخته شده بود و سوال هم اینک این است که چطور این فرد توانسته است به راحتی از تور دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی خارج شود.
این مساله فشار زیادی متوجه دولت انگلیس و دستگاه های امنیتی این کشور کرده است.
پلیس متروپلیتن لندن اعلام کرده است که به دنبال حمله تروریستی یاد شده، 12 نفر دستگیر شده بودند که همگی شان بدون وارد شدن اتهامی به آنها آزاد شده اند.
در همین حال پلیس اعلام کرد که روز سه شنبه یک مرد 27 ساله در منطقه بارکینگ در جنوب شرق لندن، در ارتباط با حوادث یاد شده دستگیر شده است.
گروه داعش مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده گرفته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.