به گزارش جماران؛ تارنمای پولیتیکو نوشت: سنای آمریکا دوشنبه شب در قطعنامه ای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را برای انتقال سفارت آمریکا ازتل آویو به بیت المقدس تحت فشار قرار داد.

این تارنما روزسه شنبه نوشت: 'سنای آمریکا در پنجاهمین سالگرد جنگ شش روزه اعراب و اسراییل با 90 رای مثبت بدون رای مخالف قطعنامه ای صادر کرد که در آن ' از رئیس جمهوری و همه مقامات آمریکایی درخواست می شود' به قانون سال 1995 که بیل کلینتون، رئیس جمهوری وقت را ملزم به انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس می کند، عمل کنند.
هر یک از روسای جمهور دمکرات یا جمهوریخواه در آمریکا از سال 1995 تاکنون معافیت های 6 ماهه در اجرای این قانون صادر کرده اند که به آنان اجازه داده سفارتخانه آمریکا در اسرائیل را در تل آویو حفظ کنند.
هفته گذشته ترامپ نیزهمچون روسای جمهوری پیش از خود معافیت مشابهی را صادر کرد. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس جزو وعده های انتخاباتی ترامپ بود. با این حال، دولت وی وعده داده است در نهایت به این قانون عمل کند. 
پولیتیکو نوشت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس روند تلاش ها برای صلح در خاورمیانه را با مشکل مواجه می کند و خشم متحدان عربی آمریکا را برخواهد انگیخت.
سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا واز حامیان اصلی این مصوبه گفت: 'در حالی که اسرائیل با تهدیدهایی مواجه است تصویب این مصوبه توسط سناتورهای هر دو حزب نشانه دیگری از تعهد ایالات متحده به ایستادن در کنار دوستان اسرائیلی خود است.'

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.