فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دولت روحانی رفاه و آبادانی کشور را جزو اصول اساسی خود تعریف کرده است و به همین دلیل باید همه روحانی و دولت آن را کمک کنند.

به گزارش جماران، یاسر هاشمی که دوشنبه شب در همایش یک روزه 'امام، رهبری و دولت روحانی' در بجنورد سخن می گفت، ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در دوران مبارزه و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن همواره دغدغه رفاه مردم را داشت و اکنون که به تعبیر رهبری، دوران رقابت ها پایان یافته و رفاقت ها آغاز شده است، همه باید برای پیشرفت کشور به دولت دکتر روحانی کمک کنند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، چه در دوران تثبیت نظام و چه در دوران دفاع مقدس با همین نگرش اخلاقی و با اعتقاد و اعتماد به مردم، کشور و انقلاب را رهبری و هدایت کرد و در همه حال با تکیه بر مردم و آرای آنان، کارها را به پیش برد. 
وی تصریح کرد: نباید اجازه داد که مثل برخی مقاطع گذشته، بین مردم با نظام فاصله بیافتد یا اخلاقیات زیر پا گذاشته شود که این مسائل مانع از این خواهد شد که انقلاب اسلامی به نتایج مطلوب برسد.
وی با اشاره به اهمیت اخلاق مداری نزد امام خمینی (ره) تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز برای مکارم اخلاقی و جایگزین کردن عقلانیت به جای جاهلیت در جامعه مبعوث شدند و راه امام خمینی نیز مبتنی بر همین عقلانیت و اخلاق مداری بود و همه مسائل سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد و فرهنگ ما به این موضوعات گره خورده است.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از بداخلاقی های سال های اخیر در عرصه سیاسی به ویژه در مناظرات اخیر انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز گاهی می بینیم که برای برخی افراد، گویا هدف، وسیله را توجیه می کند و برای نیل به اهداف خود از هیچ دروغ و تهمت و مسائل غیراخلاقی فروگذار نمی کنند در حالی که حضرت امام همواره و در تمام عرصه ها حتی در زمینه مسائل سیاست خارجی و نحوه برخورد با سیاست های آمریکا یا مقابله به مثل با سیاست های جنگ افروزانه رژیم بعث عراق، نگرشی اخلاق مدارانه داشت.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی ریشه اصلی مشکلات کشور قبل از سال 92 را بداخلاقی ها و اختلاف افکنی ها می دانست ولی مردم در آن سال با رای خودشان کشور را به ریل اصلی اش بازگرداندند.
وی اضافه کرد: در حالی که مرحوم هاشمی دشوارترین بحران ها را در طول حیات انقلاب و نظام اسلامی پشت سر گذاشته بود، ولی اعتقاد داشت که حتی در سخت ترین سال ها و شرایط از جمله سال 60 که اوج ترورهای منافقان و مصائب جنگ تحمیلی بود، به دلیل همدلی و وحدت مردم و مسئولان، باور داشتند که بحران ها را پشت سر می گذاریم و خیلی نباید نگران بود، اما در دوران موسوم به 'مهرورزی'، ایشان احساس نگرانی زیادی داشت و معتقد بود که انقلاب از ریل اصلی خودش فاصله گرفته است.

**مردم در مکتب امام(ره) فقط به صاحبان آرای حلال گفته نمی شد
استاندار خراسان شمالی در این همایش گفت: از منظر امام خمینی(ره) مردم ولی نعمت مسئولان هستند اما نباید از یاد برد که در مکتب امام(ره) مردم فقط به صاحبان آرای حلال اطلاق نمی شد؛ بلکه در معنای عام کلمه، همه آحاد ملت را شامل می شود.
محمدرضا صالحی به انتخابات 29 اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: در این نگاه، چه کسانی که در انتخابات شرکت کردند و چه آن هایی که شرکت نداشتند و چه آن هایی که به دکتر روحانی رأی دادند یا کسانی که به دیگران رأی ندادند، همه صاحب حق و ولی نعمت ما هستند؛ هرچند که در مقام اجرا، برنامه مورد تایید اکثریت مردم کشور اجرایی خواهد شد.
وی که از امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر دین اسلام یاد کرد، گفت: اسلام دین مهربانی، همزیستی مسالمت آمیز، دین مذاکره در عین مقاومت در برابر سختی ها و دین دفاع و مقابله با زورگویان است، نه دین جنگ طلبی.
وی با اشاره به نقش پررنگ مردم در حرکت سیاسی و انقلابی امام خمینی(ره) و تمام مراحل نهضت اسلامی تصریح کرد: حضرت امام با همین پشتوانه و با اعتقاد به همین مردم بود که دولت موقت، تعیین و حتی نوع نظام سیاسی کشور را به آرای مردم واگذار کرد و جمله معروف 'میزان رأی ملت است' نیز ناشی از همین باور قلبی ایشان به مردم است.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی به بیان مصادیقی از اهمیت اخلاق مداری و اعتقاد به مردم از نگاه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: حرکت امام خمینی(ره) به 4 عنصر اساسی شامل ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به روش و وسیله تحقق هدف و ایمان به مردم متکی بود.
مهندس صالحی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی به عنوان یار دیرین امام و رهبری خاطرنشان کرد: اگر مرحوم آیت الله هاشمی نیز به رفاه مردم و آبادانی کشور توجه زیادی داشت، ناشی از همان نگاه و تفکر مردم گرای امام خمینی (ره) بوده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.