پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بیش از یکصد تن از روحانیون در بیانیه ای اعلام کردند:

مخالفت با خواندن نماز میت برای عاملین حمله تروریستی در لندن

 132 روحانی مسلمان در انگلیس عصر دوشنبه با امضای بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی شنبه شب گذشته در لندن که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از مردم گردید، تاکید کردند که برای عاملین این حمله، نماز میت به جای نخواهند آورد.

به گزارش جماران، در این بیانیه که از سوی شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) منتشر شده، آمده است: ما از سایر روحانیون اسلامی درخواست می کنیم تا تروریست ها را از خواندن نماز میت محروم کنند. اقدام غیرموجه آنها با تعالیم دین مبین اسلام کاملا در تضاد است.
این بیانیه همچنین می افزاید: پذیرفتنی نیست که عاملین این حادثه در ماه مبارک رمضان که تمام مسلمانان در سراسر جهان تقوی پیشه کرده، عبادت می کنند و به هم نوعشان کمک می کنند، چنین اقدامات بی رحمانه ای را صورت دهند. اقدام آنها با ارزش های اسلامی کاملا فاصله دارد.
بیانیه یاد شده افزود: ما به همراه دوستان و همسایگان مان این حادثه تلخ را عزا می گیریم و با قربانیان این حادثه ابراز همدردی می کنیم. دعا می کنیم که خداوند متعال عاملین این حوادث را در این دنیا و آخرت به سزای اعمالشان برساند.
شورای مسلمانان بریتانیا صبح امروز نیز بیانیه ای را منتشر کرد که برای مبارزه با گسترش افراط گرایی و همکاری با دولت انگلیس در این رابطه آمادگی دارد.
این بیانیه افزود: ما کارزار جدیدی را در مساجدِ تحت پوششمان به راه خواهیم انداخت تا فعالیت های مشکوک گزارش شود. ما همچنین دست همکاری و مشارکت مان را به سوی دولت و نخست وزیر انگلیس دراز خواهیم کرد تا برای ایجاد امنیت در این کشور با یکدیگر همکاری کنیم.
شورای مسلمانان بریتانیا اضافه کرد: ما همچنین وعده می دهیم تا با دوستان، همکاران و حتی همسایگان مان برای مقابله با گسترش اندیشه های افراطی همکاری کنیم.
هارون خان دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا بامداد روز یکشنبه در بیانیه ای حملات تروریستی لندن را شوک آور توصیف و آن را قویا محکوم کرد.
شورای مسلمانان بریتانیا که در سال 1997 میلادی تشکیل شده است، عنوان می کند که در حال حاضر بیش از 500 مسجد، مدرسه، سازمان و تشکل اسلامی را در سراسر انگلیس تحت پوشش دارد.
بر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل در شامگاه شنبه گذشته، هفت نفر کشته و 49 نفر زخمی شدند که حال شماری از زخمی ها بشدت وخیم است.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.
در 22 ماه 'می' گذشته نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.
در تمامی حملات تروریستی صورت گرفته، عوامل حمله افرادی افراطی بوده اند که برای دستگاه های امنیتی و پلیس انگلیس شناخته شده بودند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.