دوحه در واکنش به تصمیم کشورهای عربستان، امارات،بحرین و مصر مبنی بر قطع روابط سیاسی با قطر از آن به عنوان یک 'تصمیم بی دلیل مبتنی بر ادعاهای بی پایه و اساس' نام برد.

به گزارش جماران از خبرگزاری رسمی قطر، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب از اتخاذ چنین تصمیمی ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه قطر افزود: چنین اقداماتی بر روند زندگی عادی شهروندان و اتباع خارجی هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. قطر سعی خواهد کرد تا هر گونه اقدامی جهت تاثیرگذاری منفی بر جامعه و اقتصاد قطر را ناکام بگذارد.
بیانیه خاطرنشان کرد: کشور قطر در معرض یک حمله تحریک آمیز مبتنی بر اتهامات بی پایه و اساس کاملا دروغین و جعلی قرار گرفته است که نشان می دهد عوامل این حمله در صدد آسیب رساندن به کشور قطر هستند. 
وزارت خارجه قطر توضیح داد: قطر عضو فعال شورای همکاری خلیج (فارس) است و به معاهده آن پایبند بوده وحاکمیت ملی سایر کشورها را محترم می شمارد و در امور داخلی آنان دخالت نمی کند و همچنین به وظیفه خود در نبرد با تروریسم و تندروی عمل می کند.
بیانیه افزود:' بدیهی است حمله رسانه ای جهت متقاعد کردن افکار عمومی در منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج (فارس) ناکام مانده است و همین امر عامل ادامه تنش از سوی طرف مقابل است.
بیانیه ادامه داد:یافتن دلایل ساختگی برای اتخاذ اقدامات علیه یک کشور برادر در شورای همکاری بیانگر نبود دلایل مشروع و قانونی برای اتخاذ چنین اقداماتی است که با هماهنگی مصر صورت گرفت و هدف از آن روشن است و می خواهند بر قطر اعمال قیمومیت کنند که این امر به نوبه خود نقض تمامیت ارضی کشور قطر محسوب می شود که کاملا مردود است.
عربستان،مصر،امارات و بحرین امروز در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.