به گزارش جماران؛ خبرگزاری رویترز درگزارشی درباره تأثیر قطع ارتباط چند کشور عربی بر میزان صادرات ال ان جی قطر نوشت:قطع روابط عربستان و متحدانش با قطر به بهانه حمایت این کشور از جریان های افراطی، صنعت انرژی را با نگرانی هایی روبه رو ساخته است. این نگرانی ها از آن نشأت می گیرند که طرف های درگیر در این ماجرا بیشترین میزان صادرات نفت و گاز طبیعی مایع( ال ان جی) را در جهان دارند.

رویترزامروز(دوشنبه) به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی در توجیه این اقدام، افزود:'(قطر)ازفرقه ها و گروه های تروریستی متعددی چون اخوان المسلمین، داعش و القاعده که قصد اختلال در ثبات منطقه را دارند، حمایت می کند ورسانه های این کشور مبلغ پیام ها و نقشه های این گروه ها هستند.'
رویترز ادامه داد: این درگیری ها بیش ازهرچیز انتقالات ال ان جی را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا مصر و امارات هر دو از بزرگترین واردکننده های ال ان جی از قطر هستند.از ال ان جی به طور خاص در تولید برق استفاده می شود. 
طبق آمار موجود، مصر برای تولید برق موردنیاز خود از ژانویه سال 2016 تاکنون ماهانه به طور میانگین 587هزار متر مربع واردات ال ان جی از قطر داشته است و به همین ترتیب امارات نیز در بازه زمانی مشابه ماهانه به طور میانگین 190هزار متر مربع ال ان جی از قطر وارد کرده است. 
رویترزبه نقل از واردکنندگان ال ان جی در دیگر کشورهای آسیایی افزود که این درگیری ها تأثیر منفی بر میزان واردات ال ان جی این کشورها از قطر ندارد.
هند پس از ژاپن بزرگترین واردکننده ال ان جی از قطر است.
این خبرگزاری به نقل ازمدیرمالی یک شرکت وارد کننده ال ان جی در هند نوشت:'گمان نمی کنم این ماجرا تاثیری بر میزان واردات ال ان جی از قطر بگذارد. ما ال ان جی را مستقیما از راه دریا از قطر وارد میکنیم. '
به نقل از رویترز، یک شرکت تجاری در ژاپن نیز در پاسخ به پرسش ها اظهار داشت که درگیری های سیاسی جاری تأثیری بر واردات ال ان جی ژاپن از قطرنخواهد داشت. 
رویترزاضافه کرد: قطر همچنین تولید کننده میعانات نفتی، نوعی از نفت خام فوق سبک، نیز هست اما تاکنون تأثیر درگیری های سیاسی بر صادرات این نوع از تولیدات نفتی، روشن نشده است. 
عربستان، مصر، بحرین و امارات روز دوشنبه به دلیل آنچه که حمایت قطر از تروریسم و افراطی ها عنوان شد، روابط خود را با قطر قطع کردند.عربستان اعلام کرد که مرزهای آبی و دریایی و هوایی خود را نیز به روی قطر مسدود می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.