یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات منتسب به امام جمعه ساوه گفت: کسانی که از دستبند سبز و بنفش استفاده کرده اند حدود 24 میلیون ایرانی هستند که به آقای روحانی رای داده اند. بسیاری از این افراد خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس هستند.

به گزارش جماران ، حجت الاسلام احمد مازنی در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد نوشت:  

 

"خطبه‌های نماز جمعه بخشی از نماز است. در هر دو خطبه توصیه شده تا امام جمعه مردم را به تقوا دعوت کند. نماز جمعه مرکز تجمع عموم مسلمین و مظهر وحدت امت اسلامی است. امام جمعه باید آراسته به دیانت، تقوا و اخلاق اسلامی باشد. در نماز جمعه باید امر به معروف و نهی از منکر شود.

اما گاهی دیده می شود بعضی از امامان جمعه این جایگاه مقدس را در حد تریبون محفل‌های کوچک سیاسی تنزل می دهند، این که امام جمعه دارای مواضع سیاسی خاصی باشد نه تنها اشکالی ندارد بلکه حق شهروندی اوست، اما آیا حق دارد از تریبون نماز جمعه تبلیغات جناحی کند؟ به نظر می رسد نه شرع مقدس و نه قانون چنین حقی به ایشان نداده است. چه رسد به این که مخالفان خود را مورد اهانت و فحاشی قرار دهد! مطالبی که با تصویر و صدای امام جمعه ساوه در فضای مجازی پخش شد را دیدم و شنیدم! امیدوارم انتساب این سخنان به ایشان صحت نداشته باشد، اما اگر صحت داشته باشد گوینده چنین سخنانی از نظر فقهی و قانون مجازات اسلامی مستحق حد قذف است.

شما اگر نگران پوشش زنان و دختران هستید می توانید با رعایت اخلاق و ادب اسلامی و شرائط امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه دینی خود قیام کنید. اگر نگران گرایش‌های سیاسی انحرافی هستید می توانید با ادب و نزاکت ابراز نگرانی کنید. اما شما بر اساس کدام حق شرعی، اخلاقی و قانونی خود را مجاز به تهمت بی عفتی نسبت به میلیون ها ایرانی از تریبون مقدس نماز جمعه می دانید؟

جناب امام جمعه محترم! لطفا به دور از اطرافیان و احیانا بولتن‌های تقطیع شده، چشمان مبارک را باز کنید و با دقت و بصیرت نگاه کنید! کسانی که از دستبند سبز و بنفش استفاده کرده اند حدود 24 میلیون ایرانی هستند که به آقای روحانی رای داده اند. بسیاری از این افراد خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس هستند. بسیاری از این عزیزان زنان و دختران چادری و محجبه هستند. بسیاری از این افراد اگر پوشش ظاهری کاملی ندارند از امثال بنده و جنابعالی مومن ترند.

شما از کدام غیرت سخن می گویید؟ اگر پدران، برادران، پسران و همسران همین زنان و مردان از سر غیرت بر شما بشورند که به چه حقی دختران، خواهران، مادران و همسران ما را با زنان بدکاره جاهلیت مقایسه کردید؟ چه دفاعی دارید؟

بارها گفتم، باز هم تکرار می کنم انتخابات رقابت بین گفتمان‌های درون انقلاب و نظام بود نه بین اسلام و کفر، انقلاب و ضد انقلاب، امام حسین و یزید و...به قول خودتان انتخابات تمام شد بس کنید!

شورای محترم سیاست گذاری ائمه جمعه در این مورد مسولیت سنگینی دارد. و یقینا به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل خواهد کرد."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.