پلیس فیلیپین پس از سه روز تحقیق عامل حمله به مرکز تفریحی مانیل پایتخت این کشور را که حدود 38 تن در آن کشته شدند شناسایی و وی را یک کارمند اخراجی و بدهکار سنگین قمار معرفی کرد.

به گزارش جماران؛ اوایل صبح جمعه یک فرد مسلح که در ساعت های اولیه حمله شبیه افراد خارجی معرفی شد، به این کازینو حمله کرد که براثر دود ناشی از آتش سوزی محل 38 تن کشته شدند.
فرد حمله کننده که تارنمای روزنامه 'فیل استار' روز یکشنبه به نقل از پلیس وی را 'جسی کارلوس خاویر' 42 ساله و فیلیپینی معرفی کرد نیز پس از سرقت خودکشی کرد و جسد سوخته اش قابل شناسایی نبود.
اسکار آلبایالده' رئیس پلیس مانیل پایتخت فیلیپین روز یکشنبه در نشست خبری گفت: ما در نهایت هویت عامل این حمله را شناسایی کردیم.
وی با تاکید بر اینکه حمله مانیل به هیچ عنوان تروریستی نبود، گفت که عامل حمله به دلیل اعتیاد به قمار به شدت مقروض بود و از همسرش نیز جدا شده بود .
وی اعلام کرد انگیزه این حمله به نظر می رسد احتمالا انتقام از قمار بوده است. کارلوس به طور منظم در 'استراحتگاه جهانی' مانیل حضور می یافت.
گروه تکفیری داعش چند ساعت پس حمله به مجموعه تفریحی و هتل نزدیک فرودگاه مانیل مسئولیت آن را پذیرفت، اما پلیس فیلیپین تاکید داشت حمله بامداد جمعه به این مرکز با هدف سرقت صورت گرفته است و تروریستی نیست.
بسیاری از مقامات فیلیپین تاکید دارند گروه تروریستی داعش با پذیرش مسئولیت برخی حوادث تلاش دارد کار تبلیغاتی انجام دهد و درپی بهره برداری تبلیغاتی از سرقت روز جمعه در حاشیه مانیل بوده است.
فرد حمله کننده 113 میلیون پزو (226 هزار دلار) تراشه های بازی های این مجموعه تفریحی را که سرقت کرده بود در یک کیسه با خود حمل می کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.