پیشکسوت کشتی ایران راز محبوبیت امام خمینی(ره) در میان جوانان را، زبان مردم بودن ایشان دانست و گفت: حضرت امام (ره) خود را از مردم می‌دانست و لحظه‌ای از آن ها جدا نبود. او همچنین روایت عینی جمله معروف امام خمینی(ره) درباره ورزشکاران را مطرح کرد.

به گزارش جماران، محمدرضا طالقانی درباره خاطرات خود از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: روزی که امام (ره) در مدرسه رفاه حضور داشتند و مردم از هر گروه و قشری برای دیدن ایشان به سمت مدرسه رفاه هجوم می‌آوردند، من نیز از آنجا که دور و بر حضرت امام (ره) حسابی شلوغ بود، ترجیح دادم جلوی درب مدرسه رفاه بایستم و مردم را برای ورود به مدرسه که قصد دیدن حضرت امام (ره) را داشتند راهنمایی کنم.
پیشکسوت کشتی ایران که در زمان ورود امام (ره) به ایران به همراه تعدادی دیگر از ورزشکاران مسئولیت حفاظت از جان ایشان را بر عهده داشت در ادامه افزود: در همین حین حاج علی اکبر ناطق نوری نزد من آمد و گفت، حضرت امام (ره) در این چند روز چند بار سراغ شما را از من گرفتند. معلوم است کجایی؟ من هم در جواب گفتم از آنجا که آقا سرشان خیلی شلوغ است ترجیح دادم خیلی دور و بر ایشان نباشم. آقای ناطق به من گفتند بیا پیش امام (ره) برویم. من هم با اشتیاق زیادی قبول کردم و با هم نزد حضرت امام (ره) رفتیم. وقتی به ایشان رسیدیم تا من را دیدند به من محبت کردند و من را در آغوش گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در این هنگام حاج اکبر ناطق نوری به حضرت آقا گفتند "این محمد آقا چند بار جان شما را در میان ازدحام مردم و در روز 12 بهمن نجات دادند و زحمت زیادی کشیدند" که امام (ره) در جواب گفتند "من برای او چندین بار دعا کردم و دعا خواهم کرد"در ادامه هم فرمودند"من هرچند ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم." در این هنگام من لبخند زدم که آقای ناطق دلیل آن را پرسید. من هم در جواب عرض کردم خودم مدتی که در نوفل لوشاتو کشور فرانسه افتخار همراهی با حضرت امام (ره) را داشتم بارها مشاهده کردم که آقا خودشان ورزش می‌کنند و تا این امر برایشان مهم است. امام (ره) هم لبخندی زدند و پس از آن از ایشان رخصت گرفتم و اجازه خواستم به این دلیل که چند روزی بود به خانه نرفته بودم، به خانه‌ام بروم که ایشان نیز موافقت فرمودند.

طالقانی با اشاره به علاقه زیاد جوانان به حضرت امام (ره) درباره دلایل این علاقه گفت: هر شخصی که در میان مردم و با مردم باشد، خود به خود محبوب دل مردم می‌شود. چرا که مردم ما مردمی آگاه و فهیم هستند و اصل و اصالت و مرام انسانیت را به خوبی می‌شناسند. بر همین اساس کسانی که با مردم باشند و به دنبال رفع مشکلات آن‌ها باشند را دوست دارند. علاوه بر این حضرت امام یک رهبر دینی و بزرگ برای مردم بود که همیشه حرف دل مردم را می‌زد و لحظه‌ای از مردم جدا نبود. به همین خاطر نیز همه آحاد جامعه خالصانه ایشان را دوست داشتند.

وی افزود: متاسفانه یکی از مواردی که در حال حاضر بین مردم و مسئولان فاصله انداخته این است که برخی مسئولان خود را از مردم جدا می‌دانند و به عنوان مثال با چندین محافظ در میان مردم حاضر می‌شوند در حالی که حضرت امام (ره) خود را از مردم می‌دانست و خیلی راحت در میان آن‌ها حاضر می شد. مردم ما این چیزها را می‌دیدند و می‌فهمیدند که چه کسی واقعا با آن‌هاست. ساده‌زیستی امام (ره) نیز مزید بر علت بود که محبوب قلوب مردم شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.