انقلاب شخصیت های بزرگی مانند آیت الله مطهری و بهشتی داشت که نماد پیشرو و روشنگری بودند و امام راحل نیز رهبری روشنفکر بود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکید امام راحل این بود که همواره اخلاق در نظام اسلامی رعایت شود و مناسبات بر اساس شاخص های اخلاق باشد.

 

به گزارش جماران، معصومه ابتکار افزود: هر چه از زمان رحلت بنیانگذار جمهوزی اسلامی می گذرد، نه تنها از تاثیرگذاری خاصیت وجودی شخصیت ایشان کم نمی شود، بلکه قوی تر و پررنگ تر می شود. 
وی اظهار کرد: امام راحل همواره بر مردمسالاری دینی تاکید داشتند و اکنون با وجود فراز و نشیب های بسیار متوجه اهمیت این نگرش ایشان می شویم. 
وی افزود: اتکا به خداوند و وحدت میان اقوام مختلف با گرایش های متفاوت مورد تاکید ایشان بود و معتقد بودند باید تمام اقوام به دور از تمایلات خاص فردی و گروهی در کنار هم باشند که در این میان اخلاق مداری بسیار حایز اهمیت است. 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: امام راحل همانقدر که بر جهاد با مستکبران تاکید داشتند، نسبت به سلطه بیگانگان نیز موضع شفاف داشتند؛ دیدگاه امام خمینی (ره) دربار نَفس نیز بسیار روشن است اما هیچگاه بهانه ای نبود که بخواهند موضع سختگیرانه ای در جامعه اعمال کنند. 
وی اظهار کرد: شاید در مواقعی مانند جنگ تحمیلی ایشان دستور جهاد دادند و مردم نیز با جان و دل به جبهه های جنگ رفتند، اما حتی در آن مواقع هدفشان ایجاد ارامش بود. 
ابتکار گفت: امام راحل در کنار بحث سلطه و جهاد اصغر یعنی حضور در جبهه های جنگ، از بحث جهاد اکبر و مقابله با نفس اماره دست نکشیدند . 
وی گفت: ایشان همواره بر زمامداری در بحث جهاد یعنی مبارزه با نفس اماره و رعایت مسایل مختلف مخصوصا در مواجهه با حقوق مردم تاکید داشتند و امروز می بینیم عدم رعایت آن آسیب برای نظام است . 
ابتکار گفت: امروز با مسائلی مانند بهتان و تخریب مواجه هستیم، در واقع عده ای با این ابزارها می خواهند رقیب را از میدان به در کنند که این عین تحجر و واپس گرایی است، زیرا دین آمده است تا پایه و اساس دروغ، تهمت، تخریب و بهتان را از بین ببرد. 
وی با بیان اینکه سه تا چهار سالی است که اخبار دروغ، تهمت و بهتان گریبان دولت را گرفته است، گفت: این مسایل موجب تضعیف نظام و دولت می شود، زیرا برای رسیدن به حکومت نباید از نردبان دروغ بالا رفت و امام راحل همواره بر این موضوع تاکید داشتند. 
ابتکار افزود: امام همواره با تهجر و واپسگرایی و بردن دین به ابعاد غیر واقعی و سرگرم کردن مردم با موضوعی بیهوده مخالف بود. 
وی اظهار کرد: انقلاب شخصیت های بزرگی مانند آیت الله مطهری و بهشتی داشت که نماد پیشرو و روشنگری بودند و امام راحل نیز رهبری روشنفکر بود. 
وی تاکید کرد: همکاری های بین المللی راهی برای مقایسه عملکرد خود با دیگر کشورها هستند که می توان برای بسیاری عملکردها مانند توسعه پایدار و کارآمدی نظام را سنجید و می توان کارنامه داد. 
ابتکار با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور ٢٩ اردیبشهت ماه گفت: مردم پای صندوق های رای نشان دادند که انتخابشان از روی اگاهی، هوشمندی، حق طلبی و پایبندی به آرمان های امام راحل بود. 
ابتکار تاکید کرد: این تحول بزرگی در راستای تحقق آرمان های امام راحل بود البته تا رسیدن به اهداف والای ارمان های امام راحل فاصله زیادی داریم و نمی توانیم ادعا کنیم که همه چیز خوب است اما مسیر هموار است. 
وی با تاکید بر این که امید بهترین راه برای پیشرفت یک ملت و کشور است، گفت: امام راحل در سخت ترین شرایط مانند جنگ با جملات الهام بخش خود به مردم امید می دادند، چون در صراط مستقیم حرکت می کردند . 
ابتکار گفت: امام راحل یک سیاستمدار الهام بخش با موفق ترین روش مدیریت چه در بعد ملی و چه بین المللی بود، زیرا جسارت و پویایی ایشان در مسایل نو حاکی از دل آرام و روشن ایشان بود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.