رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که وضعیت در سوریه از لحاظ نظامی بسیار بهبود یافته است و داعش و النصره و گروه‌های مشابه آنها در حال پس‌روی هستند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه هندی ویون تی وی گفت: تعامل با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای من امری ممکن است.

اما بشار اسد این سوال را مطرح کرد که آیا ترامپ می‌تواند چیزی را محقق سازد، در حالی که به بیشتر وعده‌های خود عمل نکرده است؟

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد که وضعیت در سوریه بسیار بهبود یافته است و گروه‌های تروریستی و اساساً داعش، النصره و گروه‌های مشابه آنها در وضعیت عقب‌گرد هستند.

وی اظهار کرد، کشورهایی چون عربستان، قطر، ترکیه، ایالات متحده، فرانسه و انگلیس با هدف اجرای دستورکارهای سیاسی، از تروریسم حمایت می‌کنند.

اسد با تاکید بر اینکه سوریه هیچ سلاح شیمیایی ندارد، گفت که سوریه دیگر تاسیسات لازم برای این منظور را ندارد و جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا نیز به این امر اذعان کرد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت از لحاظ نظامی در میدان نبرد بسیار بهتر از گذشته شده است، اما این امر به صورت کامل تصویری را از اوضاع ارائه نمی‌دهد چراکه اوضاع محدود به درگیری‌های نظامی نیست بلکه مسائل مختلفی همچون ایدئولوژی وجود دارد که تلاش می‌کنند تا این ایدئولوژی را در منطقه ما گسترش دهند که این امر خطرناک‌ترین چالشی است که می‌توانیم در زمان کوتاه و همچنین در بلندمدت با آن روبه‌رو باشیم.

بشار اسد موضع هند در قبال بحران سوریه را نیز ستود و گفت: با وجودتمامی فشارهای غرب بر تمامی کشورهای جهان از جمله هند برای مشارکت در محاصره و تحریم علیه مردم سوریه، اما هند رابطه خود با سوریه را کم نکرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.