رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل اعلام کرد هند و چین در زمینه مبارزه با گرمایش زمین در ردیف کشورهای پیشرو جهان هستند.

به گزارش جماران، 'اریک سولهایم'در این بیانیه که روز شنبه در شبکه خبری زی نیوز هند منتشر شد ،گرمایش زمین را چالشی جهانی دانست و اضافه کرد جهان نیازمند اقدامات بیشتر و نه کمتر در زمینه تغییرات اقلیمی است.
رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل در واکنش به تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق اقلیمی پاریس خاطرنشان کرد خروج آمریکا از این توافق نمی تواند مانعی در برابر عزم جهانی برای مبارزه با گرمایش زمین ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد که هم اکنون 190 کشور برای حفظ زمین برای نسل های آینده تلاش می کنند.
'نارندرا مودی' نخست وزیر هند نیز در سخنانی در نشست بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ روسیه خاطرنشان کرد هند متعهد به حفاظت از آب و هوا است .
وی اظهار کرد هند تلاش می کند با جلوگیری از تخریب زمین ،آن را برای نسل های آینده حفظ کند.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا - یکی از بزرگ‌ترین کشورهای آلاینده محیط زیست جهان - معاهده تغییرات اقلیمی پاریس را ترک می‌کند. ترامپ خواهان مذاکره مجدد درباره این معاهده یا گفت و گو با کشورهای دیگر برای رسیدن به یک توافق جدید 'منصفانه' شده است.
رئیس جمهوری آمریکا در کارزار انتخاباتی سال گذشته بارها وعده داده بود که اگر قدرت را در دست بگیرد، ایالات متحده را از توافق پاریس - که در پی تلاش دیپلماتیک دولت باراک اوباما و در سال 2015 میلادی برای کاهش گازها‌ی گلخانه‌ای منعقد شد - خارج کند.
خروج امریکا از توافق اقلیمی پاریس انتقاد شماری از رهبران جهان و سیاستمداران ایالات متحده را به همراه داشت.
تا زمان خروج آمریکا‌، همه کشورهای جهان به‌جز سوریه و نیکاراگوئه به توافق پاریس پیوسته بودند.
توافق پاریس پس از سال‌ها مذاکره و ناتوانی سران جهان برای دستیابی به معاهده‌ای فراگیر در راستای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی زمین، در پاییز سال 1394، در پاریس به‌دست آمد.
هدف بلندمدت توافق این است که نگذارد دمای زمین بیش از «2 درجه سانتیگراد» افزایش یابد. برای تحقق این هدف، کشورهای جهان توافق کردند با اجرای سیاست‌هایی، هرچه سریع‌تر جلوی انتشار گازهای گلخانه‌ای را بگیرند.
چین و آمریکا نزدیک به 38 درصد کل گازهای گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کنند و هر دو کشور نیز در تاریخ 13 شهریور ماه 1395، پیش از پیروزی ترامپ، به این توافق پیوستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.