سازمان بهداشت جهانی با اعلام این مطلب که شمار کشته های وبا در یمن از 27 آوریل (7 اردیبهشت) تاکنون به 605 تن افزایش یافته است تاکید کرد: 40درصد بیماران کودک هستند.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری الیمن الان ،این سازمان روزشنبه با صدور بیانیه ای درشبکه توییتر افزود: 73هزار و700 مورد ابتلا به بیماری وبا در19 استان از 22 استان یمن ازجمله 605مورد مرگ بر اثر این بیماری تاکنون ثبت شده است.
این سازمان شمار کشته های ناشی از این بیماری را تا چهارشنبه 532 تن ذکر کرده بود و این بدین معنا است که 73مورد مرگ طی دو روز اخیرگزارش شده است. 
استان حجه در شمال یمن همچنان بیشترین قربانیان وبا را با ثبت 70 مورد مرگ داشته در حالی که 3 استان حضرموت، المهره و سقطری عاری از وبا گزارش شده است. 
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یونیسف روزگذشته جمعه اعلام کرد کودکان 40 درصد موارد مرگ ومیر ناشی از وبا را به خود اختصاص داده اند ومیانگین آن مرگ 4 کودک در روز می باشد. 
یونیسف افزود: مراکز بهداشتی در یمن روزانه پذیرای بیش از 1000 کودک مبتلا به اسهال آبکی شدید است. 
وبا موجب اسهال شدید می شود که ممکن است درصورت درمان نشدن طی چند ساعت منجر به مرگ بیمار شود وکودکانی که دچار سوءتغذیه و زیر 5 سال هستند به صورت ویژه بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.