به گزارش جماران؛ جنگنده های ائتلاف آمریکایی درجنایتی جدید بیش از 43 شهروند سوری را به خاک و خون کشیدند.

رسانه های سوری صبح شنبه ازجنایتی دیگر جنگنده های ائتلاف آمریکایی در حق شهروندان این کشور خبر دادند.
براساس این گزارش ها، جنگنده های آمریکایی با بمباران محله 'الجمیلی' شهر رقه بیش از 43 شهروند سوری که بیشتر آن ها زنان و کودکان هستند را کشتند.
در این حمله هوایی ده ها شهروند دیگر زخمی شدند.
آخرین جنایت ائتلاف آمریکایی شنبه شب 6 خرداد ماه به وقوع پیوست که جنگنده های این ائتلاف یک اتوبوس حامل غیرنظامیان سوری را درجنوب شهر الرقه هدف قرار دادند.
براثر بمباران این اتوبوس که در مسیر روستاهای رطله و الکسره درهشت کیلومتری جنوب الرقه درحال حرکت بود 20 شهروند کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند که حال دو نفر از آن ها وخیم گزارش شده بود.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی پنجشنبه شب چهارم خرداد نیز یک ساختمان مسکونی چهار طبقه را در شهر المیادین استان دیرالزور سوریه بمباران کردند.
دراین بمباران، ساختمان مسکونی به طور کامل ویران شد و 35 شهروند که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند کشته شدند.
بر اثر این حمله هوایی ده ها سوری دیگر نیز زخمی شدند. 
وزارت امور خارجه سوریه هفتم خردادماه برای چندمین بار با ارسال دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان دادن به فعالیت ائتلاف غیرقانونی آمریکایی و کشتار شهروندان خود از سوی این ائتلاف در سوریه شد.
جنگنده های ائتلاف 26 اردیبهشت ماه نیز 31 شهروند در شهر البوکمال استان دیرالزور و روز قبل از آن 22 ساکن روستای العکیرشی در شرق الرقه را کشتند.
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده است و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.