ساعت حوالی 45 دقیقه بامداد روز شنبه 13 خردادماه و به دنبال صدای انفجار مهیب، یک فروشگاه بزرگ در بلوار نصر شیراز در آتش سوخت.

 

به گزارش جماران، شدت انفجار به حدی بود که صدای انفجار در بیشتر مناطق شرقی و مرکزی شهر شیراز شنیده شد و دیوارهای این فروشگاه در اثر انفجار فروریخت. 
زبانه های آتش و دود از فاصله 2 کیلومتری محل حادثه دیده می شد و در همین حال، خودروهای امدادی با حضور در محل حادثه به خاموش کردن آتش پرداختند. 
یکی از ساکنان ساختمان 'فرهاد' در بلوار نصر شیراز که انفجار در طبقه همکف آن و در فروشگاه هایپرمارکت روی داد،  گفت: پس از انفجار مهیب نخست، صدای انفجارهای خفیف تر نیز در محل حادثه شنیده شد. 
محمدرضا عالی منش رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس فارس به خبرنگار ایرنا گفت: 10دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به مجروحان اعزام شده اند و تا لحظه انتشار خبر 17 مصدوم به بیمارستان های شهید فقیهی و شهید رجایی اعزام شدند. 
وی با بیان این که حال هیچ یک از مصدومان حادثه وخیم اعلام نشده است، افزود: 20 تن نیز در محل حادثه درمان شدند. 
رئیس اورژانس فارس اظهار کرد: هم اینک ساختمان به طور کامل تخلیه شده و به نظر می رسد تعداد مجروحان افزایش نداشته باشد.
شدت انفجار ساختمان در بولوار نصر شیراز به حدی بود که دیوارهای این فروشگاه بزرگ فروریخت و موج انفجار به مغازه ها و منازل نزدیک خسارت وارده کرده است.
در مجاورت محل انفجار، یک زمین خالی از سکنه است و این وضعیت، میزان خسارت حادثه را کاهش داد. 
واحدهای تجاری و مسکونی مجاور ساختمان حادثه دیده در بلوار نصر شیراز نیز در اثر موج انفجار دچار خسارت شدند و برق مناطق همجوار از ابتدای حادثه تا لحظه انتشار خبر قطع شده است. 
خبرنگار ایرنا از محل حادثه گزارش داد که شدت انفجار به حدی بود که خرده شیشه ها تا فاصله حدود 30 متری محل حادثه پخش شده اند. 
حوالی ساعت یک و سی دقیقه بامداد، تلاش امدادگران برای خاموش کردن کامل آتش و ایمن سازی محل حادثه پایان یافت. 
علت این حادثه در دست بررسی است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.