ژاپن با ابراز تاسف از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج کشورش از پیمان تحولات اشقلیمی پاریس اعلام کرد که او با این کار به درایت جامعه بین‌المللی پشت کرد.

 

به گزارش جماران، به رغم چنین اقدامی از سوی آمریکا ژاپن اما تاکید کرده است که در چارچوب مسایل مرتبط با تحولات اقلیمی با واشنگتن و دیگر کشورها همکاری نزدیکی خواهد داشت.
فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن در مصاحبه ای تصمیم آمریکا را مایه تاسف دانست اما یادآور شد که با واشنگتن همچنان برای مقابله با این پدیده همکاری شود.
وی تاکید کرد: ما امیدواری های زیادی داشتیم که در چارچوب پیمان پاریس با یکدیگر همکاری داشته باشیم اما خروج آمریکا از آن کارها را سخت کرد و این باعث تاسف است.
وزیر امور خارجه ژاپن همچنین تصریح کرد: کشورهای دیگر نباید سستی نشان دهند و توکیو به شدت برای مهار پدیده تغییرات آب و هوایی با کشورهای عضو توافقنامه پاریس همکاری خواهد کرد.
یوشیهیدا سوگا سخنگوی ارشد دولت ژاپن نیز در سخنانی، توافق اقلیمی پاریس را یک پیمان بین المللی بسیار مهم توصیف کرد که بدون مشارکت دیگر کشورها به درستی اجرا نخواهد شد.
وی افزود: در مساله تحولات اقلیمی کشورهای توسعه یافته نقش بسزایی دارند و باید به کشورهای دیگر نیز در این راستا کمک کرده و هدایت کارها را در اختیار داشته باشند.
او گفت که کشورهای دیگر بدون آمریکا هم به توافق پایبند خواهند بود اما لازم است که واشنگتن به همه تعهداتش در ارتباط با تحولات اقلیمی پایبندی نشان دهد.
تارنمای چاینا ارگ چین نیز در گزاشی اعلام کرد که علاوه بر ژاپن بسیاری از کشورهای دیگر جهان هم اقدام آمریکا را تقبیح کرده و آن را بی توجهی و پشت کردن به درایت جامعه بشری و تعهدات بین المللی توصیف کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.