به گزارش جماران؛ یک نشریه ارگانی حزب حاکم چین گزارش کرده است که اقدام اخیر آمریکا در آزمایش سامانه ای برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک، به مسابقه تسلیحاتی دامن می زند.

این رسانه کشور چین نوشت: حرکت آمریکا در واقع باعث می شود تا کشورهای دیگر به دنبال فناوری های پیشرفته تری برای ساخت و استفاده از موشک های بالستیک باشند و توان بازدارندگی خود را افزایش دهند.
روزنامه «مردم» روز جمعه تصریح کرد که اقدام آمریکا در استفاده آزمایشی از این سامانه برای از بین بردن موشک های بالستیک قاره پیما موجب می شود تا حتی مسابقه تسلیحاتی هسته ای نیز تشدید شود.
آمریکا این هفته آزمایشی را در سواحل آلاسکا برای هدف قرار دادن موشک بالستیک انجام داد که می گوید موفقیت آمیز بوده است.
روزنامه چینی می نویسد، آمریکایی ها با چنین اقداماتی در حال تشدید تنش ها هستند. آنها با آزمایش هایی از این دست نه تنها خطر جنگ هسته ای را کاهش نداده اند بلکه احتمال آن را بیشتر هم کرده اند.
به نوشته «مردم»، تحرکات نظامی آمریکا موجب می شود تا کشورهای دیگر هم به دنبال تقویت ارتش ها و فناوری های تسلیحاتی و موشکی خود باشند.
مردم تاکید کرده است که هر چقدر آمریکا بیشتر دست به چنین کارهای بزند، این احتمال هم بیشتر می شود که مسابقه تسلیحاتی شروع شده و نیروهای مسلح کشورهای دیگر فناوری های نظامی پیشرفته تری بدست آورند.
این آزمایش در شرایطی انجام می شود که چین پیشتر عصبانیت خود را به کره جنوبی و آمریکا بر سر استقرار سامانه موشکی پیشرفته «تاد» در خاک کره جنوبی نشان داده است.
چین بر این باور است که آزمایش موشکی اخیر آمریکا برای هدف قرار دادن موشک های قاره پیما تهدیدی مستقیم برای خود، کره شمالی و روسیه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.