باراک اوباما در بیانیه ای درخصوص خروج آمریکا از توافق پاریس گفت: ایالات متحده باید پیشگام این توافق باشد، اما اگر دولت ترامپ آینده را پس بزند، ایالت ها، شهرها و بنگاه های ما این راه را ادامه خواهند داد.

به گزارش جماران، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که این کشور از توافق پاریس خارج خواهد شد، باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بیانیه ای درحمایت از این توافق صادر کرد.
اوباما در این بیانیه با یادآوری اینکه جهان برای کاهش انتشار کربن و حفظ زمین برای آیندگان، یک سال و نیم پیش به توافق بی سابقه ای رسید، گفت: رهبری استوار و اصولی آمریکا بود که این دستاورد را ممکن کرد.
این در حالی است که ترامپ در سخنرانی امروز خود این توافق را 'توافقی بد برای آمریکا' توصیف کرد.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا افزود: رهبری آمریکا دراین توافق به مدد نوآوری های بخش خصوصی و سرمایه گذاری دولتی آمریکا در صنایعی همچون انرژی بادی و خورشیدی ممکن شد.
اوباما با تاکید بر اینکه این صنایع سریع ترین و طولانی ترین جریان ایجاد شغل های پردرآمد در تاریخ آمریکا را به وجود آوردند، توافق پاریس را دریچه ای برای بنگاه ها، دانشمندان و مهندسان توصیف کرد که می توانند از طریق آن سرمایه گذاری و نوآوری در صنایع پاک را به میزان بی سابقه ای افزایش دهند.
در حالی که ترامپ توافق پاریس را عامل از بین رفتن 6.5 میلیون فرصت شغلی عنوان کرده است، اوباما در بیانیه خود گفت: ملت هایی که در این توافق می مانند از ثمره های آن در ایجاد صنایع و فرصت های شغلی بهره مند خواهند شد.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پایان با تاکید بر اینکه ایالات متحده باید پیشگام این توافق باشد، افزود: حتی اگر این دولت به جمع معدود کشورهایی که آینده را پس می زنند، بپیوندد. ایالت ها، شهرها و بنگاه های ما این راه را ادامه خواهند داد تا تنها کره زمین مان را برای نسل های آینده حفظ کنیم.
ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده امروز در یک سخنرانی خروج این کشور از توافق پاریس را به طور رسمی اعلام کرد، اما افزود در صورتی که شرایط بهتری برای آمریکا در نظر گرفته شود، ممکن است دوباره به این توافق بازگردد.
توافق فوق در سال 2015 میلادی در پاریس به امضای 190 کشور جهان رسید. باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده این توافق را امضا کرده بود.
ترامپ دیروز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود که ساعت 3 پنجشنبه (به وقت محلی) تصمیم خود را درخصوص این توافق اعلام خواهد کرد؛ اما ماهیت تصمیم خود را فاش نکرده بود.
وی در دوران رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که از توافق پاریس خارج خواهد شد، چرا که این توافق باعث از میان رفتن فرصت های شغلی در آمریکا می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.