نخستین و تنها پارکینگ تمام مکانیزه شهر تهران که طی مراسمی با حضور شهردار تهران در روز پنجم تیر 1390 افتتاح شده بود، در آستانه ششمین سال فعالیت خود و از روز 29 اردیبهشت 1396 و هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تعطیل شد.

به گزارش جماران، فعالیت پارکینگ مکانیزه ایرانشهر که به عنوان یکی از نمادهای مدیریت هوشمند شهرداری تهران مطرح می‌شد، بدون هر گونه اعلام قبلی و اطلاع‌رسانی بعدی، ناگهان متوقف شد و شهروندانی که هر روز خودروی خود را در این محل پارک می‌کردند، به یک باره با درِ بسته و کرکره‌ای که در مقابل ورودی این پارکینگ کشیده شده، مواجه شدند.

 

این پارکینگ که با ظرفیت 168 خودرو، بخش کوچکی از توقف خودروها در محدوده مرکزی تهران را مدیریت می‌کرد، در حالی تعطیل شده که به گفته محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح همین پارکینگ در سال ۹۰، تهران با کمبود شدید فضای پارک رو‌به‌روست و حداقل به 400 هزار پارکینگ احتیاج دارد.

گفتنی است بخش قابل توجهی از مراجعه‌کنندگان به پارکینگ مکانیزه ایرانشهر را کارکنان معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل می‌دهند که در مجاورت این پارکینگ واقع شده و بعد از تعطیلی این پارکینگ، محبور به توقف در حاشیه خیابان‌های پر رفت و آمد طالقانی، ایرانشهر و معابر مجاور آن و اِشغال تمام وقت دو طرف خیابان از ابتدای صبح تا اواخر عصر هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 664031
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.