به گزارش جماران؛ کنگره آمریکا در جریان تحقیقات خود درخصوص ارتباط اطرافیان دونالد ترامپ با روسیه این بار قصد تحقیق از 'جف سشنز' (Jeff Sessions) وزیر دادگستری دولت ترامپ را دارد.

تارنمای شبکه خبری 'سی ان ان' امروز (پنجشنبه) با انتشار این خبر در گزارش اختصاصی خود نوشت: کمیته تحقیقاتی کنگره سرگرم بررسی این موضوع است که آیا جف سشنز دادستان کل آمریکا (و وزیر دادگستری) در جریان مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، ملاقات های خصوصی با سفیر روسیه در واشنگتن داشته است یا خیر.
یک منبع آگاه به این خبر، به سی ان ان گفت: کمیته تحقیقات کنگره خواستار اطلاعات بیشتری از جمله در باره برنامه دیدارهای جف سشنز شده است.
بنابراین گزارش کمیته تحقیقاتی کنگره آمریکا خواهان بررسی این مطلب است که آیا وزیر دادگستری دولت ترامپ، بخصوص در مورخ 27 آوریل 2016 در هتل 'میفلاور' (Mayflower) واقع در واشنگتن دیدار خصوصی با 'سرگئی کیسلیاک' سفیر روسیه در آمریکا داشته است.
سی ان ان نوشت: این تاریخی است که دونالد ترامپ بعنوان نامزد ریاست جمهوری برای نخستین بار سیاست های خارجی خود را مطرح می کرد، چراکه پیش از این سخنرانی جف سشنز در یک جلسه خصوصی که در آن سفیر روسیه در آمریکا و برخی دیپلمات های دیگر نیز حضور داشتند، شرکت کرده بود.
وزیر دادگسترسی و دادستان کل دولت ترامپ، جنجال جدید دیگری بر سر موضوع بحث برانگیز نزدیکی اطرافیان دونالد ترامپ با طرف های روسی است.
 پیش از این 'مایکل فلین' مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ در ارتباط با چنین اتهامی از سمت خود کناره گیری کرد و اکنون به همراه مایکل کوهن وکیل دونالد ترامپ از سوی کمیته تحقیقات کنگره فراخوانده شدند.
در همین حال 'جیزم کومی' ریئس سابق اف.بی.آی که از سوی رئیس جمهوری آمریکا از کار برکنار شده بود و گفته می شود که وی بر روی ماجرای مداخله روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به نفع دونالد ترامپ تمام شد، تحقیق می کرد، قرار است در جلسه تحقیقاتی کنگره آمریکا شرکت کند و درباره اعمال نفوذ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص فراموش کردن تحقیق از مایکل فلین به این کمیته پاسخ دهد.
از سویی دیگر 'جرد کوشنر' داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ نیز طی روزهای اخیر در رسانه های آمریکایی خبر ساز شد و متهم به تلاش برای برقراری کانال های مخفیانه ارتباطی با روسیه شده است.
اما این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تمامی این اتهامات و تحقیقات 'اخبار جعلی' گفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.