نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی که موضوع کاندیداتوری اش در انتخابات امروز (چهارشنبه ) هیأت رئیسه مجلس خبر ساز شد،‌روایتی از دلیل کاندیدایتوری خود در انتخابات هیأت رئیسه را مطرح کرد.

به گزارش جماران، علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های فراکسیون امید مقرر شده بود از هر فراکسیون سیاسی مجلس سه نفر در لیست مشترک هیأت رئیسه قرار گیرند که بر این اساس فراکسیون امید یک خانم و یک نماینده اهل سنت را در انتخاب کرد و آقای وکیلی، خانم اولاد قباد و آقای عثمانی از طرف فراکسیون امید به عنوان گزینه های این فراکسیون برای هیأت رئیسه پیشنهاد شدند؛ با توجه به اینکه اگر من می خواستم در هیأت رئیسه کاندیدا شوم باید به جای خانم اولاد قباد  و آقای وکیلی می آمدم لذا ترجیح دادم کاندیدا نشوم و مصمم بودم به این توافق پایبند بمانم.

وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات هیأت رئیسه در حالیکه مسئول نظارت بر آرای رئیس و نواب رئیس بودند در هنگام شمارش آرا شنیدم عده ای از نمایندگان من را به عنوان کاندیدای دبیری پیشنهاد دادند و آقای لاریجانی بدون اینکه از من بپرسد نام من را به عنوان کاندیدای دبیری اعلام کرد. من پیش ایشان رفتم و گفتم کاندیدا نیستم؛ مجددا جمعی از نمایندگان از جمله نمایندگان فراکسیون امید که دور و بر آقای عارف جمع شده بودند درخواست کاندیداتوری من را مطرح کردند اما به دلیل اینکه عضو فراکسیون امید هستند و خود را متعهد به فراکسیون می دانند گفتم که خودم باید راسا نظر آقای عارف را بپرسم؛‌ بنابراین پیش آقای عارف رفتم و گفتم هم برای کاندیداتوری دیر شده و هم توافق فراکسیون چیز دیگری بوده است و از ایشان کسب تکلیف کردم  که آقای عارف به من گفت: فراکسیون های دیگر متعهد نمانده‌اند و کاندیداهای دیگری نیز معرفی کرده اند که بعضا عضو هیأت رئیسه فراکسیون هستند.

یوسف نژاد ادامه داد: بر همین اساس علی رغم میل باطنی‌ام کاندیداتوری را قبول کردم و علی رغم اینکه بخشی از آراء پیش از اعلام کاندیداتوری من به صندوق ریخته شده بود مجلس رای خوبی داد؛ اما نهایتا نمایندگان دیگری به عنوان دبیر هیأت رئیسه انتخاب شدند که من هم به آن‌ها تبریک گفتم و اعلام همکاری کردم.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: گلایه من از برخی سایت ها  و خبرگزاری ها است که موضوع کاندیداتوری من را وارونه جلوه دادند؛ آقای لاریجانی چند بار اعلام کرد که من کاندیدا شوم و بعضی ها ما را در مقابل ‌آقای عارف قرار دادند در حالیکه نظر من نسبت به کاندیداتوری منفی بود اما نظر آقای عارف مساعد بود.

وی در پایان با بیان اینکه حضور جریانات سیاسی مختلف در اداره مجلس به نفع مردم و جامعه است خاطر نشان کرد: همه ما باید نتیجه دموکراسی را بپذیریم چرا که باعث رشد فرهنگی جامعه می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.