در تازه ترین جنگ رسانه ای میان قطر و عربستان، یک روزنامه قطری با انتشار کاریکاتوری از مفتی اعظم عربستان که پیروان خود را به سوی آتش هدایت می کند، خشم سعودی ها را برانگیخت.

به گزارش جماران، بر اساس این گزارش، روزنامه قطری «الرایه» مقاله ای تحت عنوان «برخی گروه ها می خواهند مردم از دین نفرت داشته باشند» منتشر کرد و در کنار آن کاریکاتوری از «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی ترسیم کرد که پیروان خود را به سوی آتش هدایت می کند.
انتشار این کاریکاتور سعودی ها را بسیار خشمگین کرده است و روزنامه عربستانی «المواطن» با انتقاد از انتشار این کاریکاتور نوشت: قطر با رسانه ها و روزنامه هایش به هر طریقی می کوشد چهره عربستان، سران و علمای این کشور را مخدوش کند.
این روزنامه در واکنش به کاریکاتور روزنامه قطری افزود: این روزنامه قطری با فرافکنی علیه علمای سعودی، در کنار مقاله ای که منتشر کرده، کاریکاتوری از «عبدالعزیز آل شیخ» کشیده و وی را در حال هدایت مردم به سمت جهنم نشان داده است.
جنگ رسانه ای میان قطر و عربستان هر روز بیشتر می شود.
عربستانی ها و اماراتی ها از انتشار اظهارات اخیر امیر قطر که در آن از ایران و حماس و حزب الله حمایت کرده بود، به شدت عصبانی هستند.
تنش میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات در هفته اخیر به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. این تنش ها در پی انتشار گسترده سخنان تمیم بن حمد آل ثانی، در انتقاد از تروریستی خواندن حماس و حزب الله و حمایت از ایران بالا گرفت. سخنان تمیم بن حمد بعد از برگزاری اجلاس آمریکایی- عربی عربستان با حضور ترامپ عنوان شد. حضور ترامپ در خلیج فارس موجب تشدید درگیری ها در خاورمیانه شده است.
این در حالی است که هنوز هم این تنش ها ادامه دارد و رسانه‌های سعودی مانند عکاظ و العربیه که دیدگاه‌های خاندان آل سعود را منعکس می‌کنند به طور روزانه به قطر حمله می کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.