«وحیدالله مجروح»، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که انفجار امروز (چهارشنبه) کابل در مرکز این شهر 80 کشته و 350 زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش جماران  «فیروزالدین فیروز»، وزیر بهداشت افغانستان نیز ساعتی قبل از این خبر، به خبرنگاران گفت که انفجار امروز 67 کشته و 325 زخمی برجا گذاشته و در بین کشته شدگان شماری از نظامیان مشاهده می شوند و 5 زن نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند. 
منابع خبری در افغانستان همچنین گزارش دادند که حال شماری از زخمی ها وخیم است و احتمال تغییر این آمار و افزایش کشته شدگان وجود دارد. 
«نجیب دانش»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در دقایق اولیه این رویداد در صفحه توئیتر خود نوشت که این انفجار 50 کشته برجای گذاشته است. 
وزارت کشور افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این انفجار 64 کشته و 320 زخمی برجا گذاشته و 50 خودرو بر اثر آن از بین رفته و یا آسیب فراوان دیده است.
حوالی ساعت 8.30 دقیقه صبح امروز انفجاری در مقابل دفتر امنیت ملی افغانستان و مقابل سفارت آلمان در کابل، پایتخت این کشور را به لرزه درآورد. 
مقام های امنیتی به خبرنگاران گفتند که مواد منفجره در یک تانکر آب جاسازی شده بود و حدود 7 متر گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد کرده است. 
تاکنون هدف این حمله روشن نیست، اما این انفجار مهیب در نزدیکی دفتر امنیت ملی و نمایندگی های سیاسی خارجی در افغانستان به وقوع پیوست. 
انفجار به حدی قوی بود که صدای آن در تمام نقاط کابل شنیده شد و تا یک کیلومتری، شیشه های ساختمان ها شکسته شدند. 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز بر اثر این انفجار قوی دچار خسارات فراوانی شد و بخشی از اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران تخریب و اغلب شیشه های آن شکسته شده است. 
انفجار در حدود 200 متری سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به وقوع پیوسته است. 
سفارت انگلیس نیز در 100 متری محل انفجار واقع شده، اما گزارشی از تلفات به ساختمان این نمایندگی سیاسی در کابل منتشر نشده است. 
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.