به گزارش جماران؛ ترامپ در حساب توییتری خود نوشت: ما کسری تجاری بزرگی با آلمان داریم، ضمن اینکه آنها (آلمان) خیلی از کمتر از مبلغی که باید برای ناتو و بخش نظامی پرداخت می کردند، اختصاص می دهند. این برای آمریکا، خیلی بد است و تغییر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ترامپ این توییت را پس از انتقاد آلمان از وی، منتشر کرد.
ترامپ بتازگی اولین سفر فرامرزی اش در منصب رئیس جمهوری آمریکا به مقصد عربستان، فلسطین اشغالی، بلژیک و ایتالیا را به سرانجام رساند.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان یکشنبه (پریروز) در برلین هشدار داد که آمریکا و انگلیس ممکن است دیگر شرکای کاملا قابل اعتمادی به شمار نروند. مرکل تاکید کرد که اروپا باید یک نقش آفرین فعال در امور بین المللی باشد. 
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز دیروز (دوشنبه) از سیاست های رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و این سیاست ها را مسبب تضعیف غرب و ضربه به منافع اروپایی ها دانست. 
مارتین شولتز نامزد صدرات عظمای آلمان در انتخابات پارلمانی سپتامبر (شهریور) این کشور نیز با انتقاد شدید از نحوه برخورد ترامپ با مرکل در نشست گروه هفت، این رفتار را غیرقابل قبول خواند.
ترامپ در جریان سفرش به ایتالیا برای شرکت در نشست سران گروه هفت، به فشار متحدان آمریکا در این گروه برای تعهد به توافق آب و هوایی 2015 پاریس توجهی نکرد و برخی اعضای ناتو از جمله آلمان را به دلیل اختصاص ندادن مبالغ مورد نظر وی در ناتو، سرزنش کرد. 
رئیس جمهوری‌ آمریکا همچنین امروز توییت دیگری در مورد روسیه منتشر کرد و یادآور شد که مسکو به نحوه پوشش اخبار مربوط به رسوایی روابط تیم وی با روس ها می خندد.
ترامپ نوشت: مقام های روسیه باید به آمریکا و اینکه چطور یک بهانه ناموجه برای چرایی باخت دمکرات ها در انتخابات، کنترل اخبار کذب را به دست گرفته است، بخندند.
شایعات مربوط به ارتباط تیم ترامپ با روسیه تاکنون به استعفای مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ منجر شده است و وزارت دادگستری آمریکا را بر آن داشته است یک دادستان ویژه برای تحقیق در این مورد منصوب کند.
به رغم همه این موارد، ترامپ بر وجود نداشتن هیچ مساله پنهانی در این زمینه تاکید دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.