به گزارش جماران، تارنمای روزنامه 'سان دیلی' روز سه شنبه اعلام کرد این گدا 8 هزار رینگیت (حدود یکهزار و 900 دلار) پول نقد به همراه داشت و در حساب بانکی خود نیز 40 هزار رینگیت (حدود 9 هزار و 500 دلار) موجودی داشته است. 
این گدای مالزیایی علاوه بر این مبالغ، صاحب یک خانه در شهر 'جورج تاون' مرکز ایالت 'پینانگ' است. 
'فی بون پوه' رئیس سازمان رفاه، سلامت و مراقبت جامعه در این ایالت مالزی اعلام کرد که این گدا خانواده و قوم و خویشی نداشته و نسبت به گدایی در خیابان ها اقدام می کرد.
به گفته وی، میزان درآمد این قبیل افراد روزانه به 400 رینگیت (حدود 90 دلار) می رسد و علاوه بر این از غذای رایگان، شارژ باتری رایگان، مکان استراحت و دسترسی به حمام نیز برخوردار هستند. 
گزارش های پیشین جمع آوری گداها در این ایالت مالزی نشان می دهد دریافتی این افراد در برخی از روزها به یکهزار رینگیت (حدود 230 دلار) می رسد. 
مقامات مالزیایی کسب این میزان درآمد متکدیان را به سخاوتمندی مالزیایی ها نسبت داده اند و در عین حال از شهروندان این کشور خواستند، کمک های خود را به سازمان ها و نهادی ثبت شده از قبیل مساجد ارائه دهند. 
در مالزی متکدیان خارجی نیز دیده می شوند که بیشتر از روهینگیایی های مسلمان میانمار هستند. هر چند می توان در خیابان ها اتباع اروپایی و دیگر ملل را دید که برای گردشگری به مالزی آمده اما برای ادامه سفر با مشکل مالی مواجه شده و به روش های مختلف یا نوشته ای در دست پول جمع می کنند.
 علاوه بر این سخاوت میلیون ها گردشگری که از کشورهای مختلف جهان به مالزی سفر می کنند، متکدیان را برخی مناطق این کشور جنوب شرق آسیا از جمله کوالالامپور ثروتمند کرده است، تا جایی که برخی متکدیان در این شهر درآمد روزانه تا یکهزار و 200 تا 300 رینگیت معادل حدود 10 میلیون ریال ایران را تجربه می کنند.
آمار سال 2013 اداره امور اجتماعی مالزی نشان می دهد تعداد متکدیان مالزیایی که در این سال دستگیر شده اند بیش از متکدیان خارجی بوده است.
113 متکدی خارجی در مقابل 158 متکدی بومی. این آمار با همین نسبت در سال های 2014 و 2015 افزایش حدود 24 درصدی داشته است.
یک گزارشگر مالزیایی از شبکه تلویزیونی 'آسترو' چندی پیش در یک گزارش تلویزیونی اعلام کرد هر متکدی مالزیایی ماهیانه دستکم 18 هزار و 240 رینگیت تقریبا معادل حدود 160 میلیون ریال درآمد دارد.
'ایسرار خالد' خبرنگار مالزیایی در تحقیقات خود به عنوان یک متکدی تنها با یک ظرف در دستش توانست پس از 25 دقیقه، 22 رینگیت (190 هزار ریال) پول جمع آوری کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.