وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخلاق را گمشده امروز جامعه عنوان کرد و گفت: برای ترویج فضائل اخلاقی آموزه های قرآنی باید همواره و مستمر در جامعه ساری و جاری باشد.

به گزارش جماران، سید رضا صالحی امیری عصر دوشنبه در آیین گشایش بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) از قرآن با عنوان آئینه تمام نمای فضائل اخلاقی یاد کرد و گفت: با اخلاق عملی و با استعانت از آموزه های قرآنی می توان سبک زندگی ایرانی اسلامی را در جامعه نهادینه کرد. 
صالحی امیری گفت: بدون شک انس با قرآن و بکارگیری مفاهیم اخلاقی سبب ترویج صداقت، راستگویی، حس انساندوستی، هم نوایی، هم دردی، توجه به فقر خواهد شد ودر سایه سار قرآن و عترت اخلاق به جامعه و میان مردم می آید. 
عضو کابینه دولت یازدهم اخلاق را گمشده جامعه امروز عنوان کرد و گفت: اخلاق بزرگترین سرمایه دولتمردان و مردم است جامعه بدون اخلاق ره به جایی نخواهد برد لذا اگر جامعه آرام، باثبات و امن می خواهیم لازمه آن توسعه و نهادینه کردن اخلاق درجامعه است. 
صالحی امیری پس از افتتاح نمایشگاه به همراه میهمانان مراسم به بازدید از بخش هنری نمایشگاه قرآن پرداخت.
اشرف بروجردی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، احمد مسجد جامعی عضو شواری اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام حمید ارباب سلیمانی رئیس کانون های هنری فرهنگی مساجد و حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و برخی نمایندگان مجلس از حاضران در این مراسم هستند.
نمایشگاه امسال که مزین به شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» است با همکاری 50 نهاد و موسسه تدارک یافته است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه هماهنگی میان این دستگاه ها و نهادها را بر عهده دارد.
امسال بخشی ویژه برای نمایشگاه قرآن درنظر گرفته شده تا برترین های حوزه ترجمه و تفسیر قرآن کریم همچون آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی و آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی به بازدیدکنندگان معرفی شود.
همزمانی برپایی نمایشگاه امسال با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب شد تا دست اندرکاران، بخش هایی با عنوان امام خمینی (ره) و قرآن را در نمایشگاه برپا کنند.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن تا 26 خردادماه جاری همه روزه از ساعت 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.
بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم نیز از دوازدهم ماه رمضان (17 خرداد) آغاز می شود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.