به گزارش جماران، خبرگزاری آجی ایتالیا در گزارشی از خطر ریزش ساختمان ها در شهر رم نوشت: ساختمان ها در شهر رم بویژه ساختمان های تاریخی نیاز به نظارت دائمی، مراقبت و نگهداری مناسب دارند زیرا 80 درصد از ساختمانهای پایتخت بیش از 80 سال قدمت دارند و این امر باعث می شود تا در خطر ریزش بر اثر زمین لرزه قرار داشته باشند. 
نظام مهندسی شهر رم با تهیه نقشه ای از مناطق قرمز که به شدت در خطر فروریختن قرار دارند، هشدار داد که 80 درصد از ساختمان ها در خطر ریزش هستند. 
پس از زمین لرزه سال گذشته در شهر 'اماتریچه'، مهندسان به همراه انجمن های این بخش و موسسه ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی ایتالیا، خطوط راهنما برای یک برنامه جهت نظارت و ایمن سازی ساختمان هایی که در خطر قرار دارند را تهیه کردند اما شهر رم به زنگ خطرهایی که توسط کارشناسان بصدا درآمده، اهمیت نداده است. آخرین هشدار مربوط به سال 2014 می شد، زمانیکه کارشناسان هشدار دادند در 350 منطقه رم مشکل رانش زمین وجود دارد، تپه ها فروریخته و معادن ریزش می کنند و حتی دیوار رم باستان نیز دیگر تحمل وزن خود را ندارد. 
مصرف خاک و تغییرات بوجود آمده توسط انسان منجر به آماده شدن نوعی بمب هیدروژئولوژیکی در مناطق شمال غربی رم بویژه در مناطق تپه ای شده است. 
باران و بی توجهی به هشدارها، عوامل فعال کردن پدیده رانش زمین در 20 منطقه شهری هستند. 
شهر رم بزرگترین شهر ایتالیا بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.