رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: این شوراها در سال 95 به سه میلیون و 386 هزار پرونده رسیدگی کرده و با این کار مانع از طرح این پرونده ها در دادگستری ها شده است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانه جی روز دوشنبه  افزود: طرفین دعوا معمولا در این سه میلیون و 386 هزار پرونده به نظر شورای حل اختلاف تمکین کرده و اعتراض نکرده اند که این خود قدم مثبت و نشانگر اتقان آرای شورای حل اختلاف است.

به گفته وی، از 3 میلیون و 386 هزار پرونده فقط 141 هزار پرونده برای اعمال تجدیدنظر به دادگستری ها برگردانده و تنها حدود 28 هزار پرونده نقض شده و بقیه مورد تایید قرار گرفته که این عدد و رقم بسیار قابل ملاحظه است.
به گزارش ایرنا، حدود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضائی هر ساله مورد رسیدگی قرار می گیرد و بیش از 2 هزار عناوین مجرمانه در کشور تعریف شده است.

** 50درصد پرونده های شورای حل اختلاف مستقر در زندان موجب صلح و سازش می شود
معاون قوه قضائیه با بیان فعالیت صلح و سازشی و ایجاد صلح و سازش بین زندانیان در سال گذشته در شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ، اظهار کرد: 26 هزار و 283 پرونده در داخل زندان در سال 95 به شوراهای حل اختلاف وارد شده که 13 هزار و 430 پرونده از آن با صلح و سازش مختومه شده است.
وی ادامه داد: یعنی حتی در زندان هم مساله صلح و سازش را داریم که بیش از 50درصد از صلح و سازش در زندان هاست.
احمدی میانه جی در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا پرونده های داخل زندان با شکایت زندانیان از هم مطرح می شود یا از بیرون است، گفت: عمدتا پرونده ها مربوط به بیرون از زندان است بدین صورت که افرادی که بدلایل مسائل مالی مختلف یا علل دیگر به زندان افتاده اند با مراجعه به شوراهای حل اختلاف زندان، تقاضای رسیدگی می کنند که بلکه با صلح و سازش تمام شود و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان با رضایت گرفتن از شاکیان نیمی از پرونده ها را به صلح ختم می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.