معترضان کره جنوبی در اقصی نقاط این کشور بویژه در شهر سئول پایتخت، بار دیگر ‌خواستار توقف استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» آمریکا و برچیده شدن بساط نظامیگری این کشور از شبه جزیره کره شدند.

به گزارش جماران ، این در شرایطی است که چندی قبل نیز صدها نفر از مردم معترض کره جنوبی در اطراف محل استقرار سامانه مزبور در منطقه سئونگجو در 300 کیلومتری شهر سئول، چادرهای اعتراضی برپا کرده بودند که همچنان این چادرها برپاست.
بر اساس گزارش های دریافتی، مردم کره جنوبی بار دیگر در اطراف این منطقه حضوری گسترده دارند و همچنان به آرایش رادارها و تجهیزات سامانه تاد اعتراض می کنند.
بعضی از مردم در خیابان های این روستا و در نزدیکی زمین گلف «اسکای هیل» محل استقرار این سامانه، با در دست داشتن پلاکارت شعارهایی علیه دولت های کره جنوبی و آمریکا سر می دهند.
این در شرایطی است که با گذشت چندین هفته از استقرار این سامانه و عملیاتی شدن آن هنوز اعتراضات مردم منطقه فروکش نکرده است.
قبل از این بارها معترضان با نیروهای امنیتی و پلیس که زمین گلف را در احاطه گرفته اند درگیر شده و برخی نیز زخمی شده اند.
همزمان تارنمای چاینا ارگ اعلام کرده که مردم در نقاط مختلف کره جنوبی از جمله در سئول چندین بار در مقابل نهادهای دولتی تجمع کرده و به برچیده شدن این سامانه ضدموشکی آمریکا تاکید کرده اند.
بر اساس گزارش رسانه های منطقه از جمله یونهاپ، لحن شعارها مردم کره جنوبی این روزها تندتر شده و آنان از اینکه آمریکا را امپریالیست خطاب کنند، ابایی ندارند.
معترضان همچنین شعار می دهند که از «تاد»، جنگ و درگیری نظامی نفرت دارند و آمریکا می بایست بساط نظامی گری خود را از آسیا برچیند.
حوادث در شرایطی رخ می دهد که سامانه پیشرفته موشکی تاد با اسکورت، پشتیبانی و حراست هشت هزار نیروی نظامی و پلیس کره جنوبی وارد این کشور شده و آرایش یافته است.
در تازه ترین نظرسنجی که خبرگزاری یونهاپ انجام داده، آمده است که بالغ بر ۵۶ درصد از مردم کره جنوبی می خواهند پارلمان و دولت بار دیگر برنامه استقرار تاد را مرور کرده و تصمیم تازه ای در باره برچیدن آن بگیرند.
این در حالیست که برخی از سیاستمداران در کره جنوبی معتقدند، برچیدن تاد باید به توقف برنامه آزمایش های موشکی بالستیک و هسته ای کره شمالی منوط شود.
آمریکا و کره جنوبی تابستان سال گذشته به بهانه تهدیدهای موشکی کره شمالی بر استقرار این سامانه در خاک کره توافق کرده بودند.
چین و روسیه به عنوان منتقدان اصلی اجرای این طرح می گویند، این سامانه به گونه ای طراحی شده است که رادارهای آن می تواند اطلاعاتی را از موشک های این دو کشور جمع آوری کند و حتی به سامانه دفاعی آمریکا در ژاپن مرتبط شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.