امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به دست دادن غیرعادی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود که بر اساس تحلیل رسانه ها به نوعی زورآزمایی بین دو قدرت بود، گفت: «دست دادن من با ترامپ بدون غرض نبود. باید نشان دهیم که کوچکترین امتیازی نمی دهیم.»

به گزارش جماران، مکرون روز گذشته پیش از ترک نشست جی هفت، در گفت و گو با هفته نامه «ژورنال دو دیمانش»، افزود: «دست دادن من با ترامپ بدون غرض نبود. این اول و آخر سیاست نیست اما یک لحظه واقعی است.»
رئیس جمهوری 39 ساله فرانسه، اضافه کرد: «باید نشان دهیم که کمترین امتیازی نمی دهیم، حتی نمادین و دیگر در موضع پایین نیستیم.»
خبرگزاری فرانسه با بازنشر این خبر، یادآوری کرد: «امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود، روز پنجشنبه در بروکسل یک دست دادن غیرمعمول و طولانی را رد و بدل کردند که برخی آن را لحظه دیپلماسی مردانه تفسیر کرده اند. در این دیدار مکرون پنج ثانیه در مقابل ترامپ که به دست دادن های قوی شناخته می شود، در حالی که فَک های خود را بهم فشرده و به چشمان همتای آمریکایی خود خیره شده بود، ایستادگی کرد.»
بسیاری از رسانه ها و تحلیل گران، دست دادن غیرعادی مکرون و ترامپ را در نخستین دیدارشان، زورآزمایی این دو رهبر تفسیر و پیروز این میدان را امانوئل مکرون 39 ساله معرفی کرده اند.
در این ارتباط برخی رسانه ها نوشته اند که چهره پیروزمندانه رئیس جمهوری فرانسه در پایان این لحظه، نشان می دهد که این نمایش قدرت در نهایت به نفع وی تمام شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.