یکی از مقام های ارشد دولت چین امروز (شنبه) گفت، هنگ کنگ نباید چین را به چالش بکشد.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژانگ دجیانگ، یکی از اعضای سه نفره هیات چینی مسئول نظارت بر امور هنگ کنگ همچنین تاکید کرد که دولتشهر هنگ کنگ باید قوانین جدید امنیتی را اجرا کند.

این اظهارات از سوی این مقام مسئول دولت پکن نشان دهنده افزایش نگران کننده رفتارها و اقدامات خودمختاری از سوی این دولتشهر است.

وی در بخشی از اظهارات تند خود هشدار داد که خودمختاری هنگ کنگ نباید بعنوان مجوزی برای به چالش کشیدن اقدامات و اختیارات دولت مرکزی چین قلمداد شود.

ژانگ که رئیس کمیته تحقیق کنگره ملی خلق چین نیز است، در ادامه صحبت هایش گفت: براساس سیستم "یک کشور، دو سیستم"، دولت مرکزی چین و دولتشهر هنگ کنگ روابطی دارند که باید به آنها احترام گذاشته شود. تحت هیچ عنوانی، خودمختاری بیشتر برای این دولتشهر نباید برای رهایی یافتن از این سیستم استفاده شود.

این مقام ارشد دولت پکن همچنین جنبش های اعتراضی علیه دولت پکن را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: این جنبش ها برای تبدیل خودمختاری هنگ کنگ به یک هنگ کنگ مستقل یا یک هویت سیاسی نیمه مستقل و جدا کردن هنگ کنگ از چین هستند. ما نمی توانیم این مسائل را فراموش کنیم. دولت هنگ کنگ باید مسئولیت هایی را که براساس قانون اساسی به آن سپرده شده، محقق کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.