پلیس کلان شهر منچستر روز شنبه اعلام کرد که پس از حمله تروریستی هفته گذشته در این شهر جرائم مرتبط با تنفر و رفتارهای نژادپرستی افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش جماران، پلیس منچستر می گوید که روز چهارشنبه گذشته 56 شکایت در رابطه با رفتارهای نژادپرستانه گزارش شده و این در حالی است که دوشنبه گذشته - پیش از وقوع حمله تروریستی در این شهر - تنها 28 مورد شکایت گزارش شده بود.
شبکه خبری بی.بی.سی نیز روز شنبه در گزارشی در همین رابطه عنوان کرد که به دنبال حادثه تروریستی منچستر، مدرسه ای به جرم اینکه دانش آموزان مسلمان در آن تحصیل می کنند تهدید به بمب گذاری شده و فردی با دست داشتن یک میله آهنی دانش آموز مسلمانی را تعقیب و او را تهدید به مرگ کرده است.
روزنامه انگلیسی تایمز نیز در گزارشی روز شنبه نوشت: به دنبال حمله تروریستی منچستر، یک کارمند مسلمان بانک، تروریست خوانده شده و روی دیوار یک خانه ای در شمال منچستر واژه های نژادپرستانه نوشته شده است.
این روزنامه افزود: محمد علا از دانشگاه متروپلیتین منچستر می گوید که آمار رفتارهای نژادپرستانه علیه مسلمانان پس از حمله تروریستی هفته گذشته بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است؛ چرا که افراد از گزارش دادن درباره این قبیل حوادث واهمه دارند.
با این حال «ایان هاپکینز» رئیس پلیس کلانشهر منچستر روز شنبه اعلام کرد که دیدگاه تنفر مابانه گروه اندکی در این شهر جایگاهی ندارد و «ما بایستی در کنار یکدیگر متحد بایستیم».
وی همچنین از تلاش رهبران دینی و نهادهای اسلامی در حمایت از قربانیان قدردانی و تشکر کرد.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' در دوشنبه شب هفته گذشته که در جریان آن دستکم 22 نفر کشته شدند، بزرگترین حمله تروریستی در انگلیس از زمان بمب‌گذاری‌های هفتم جولای سال 2005میلادی در شبکه حمله و نقل لندن است که در جریان آن 53 نفر کشته شدند.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.