معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای از آغاز نگارش آیین نامه و شیوه نامه های انتشار بازی های موبایلی خارجی خبر داد.

به گزارش جماران از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمدرضا داوودی اظهار داشت: براساس آیین ‌نامه ‌هایی که در حال تدوین است، انتشار بازی ‌های موبایلی خارجی منوط به گرفتن مجوز نشر از بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ای خواهد شد. 
وی افزود: در نیمه نخست امسال، آیین‌نامه ‌های انتشار بازی های موبایلی خارجی را تکمیل و سازو کار اجرایی آن را نیز مشخص خواهیم کرد.
داوودی خاطرنشان کرد: با نهایی و اجرایی شدن آیین نامه ها، شرکت‌ ها یا افرادی که به‌ عنوان ناشر بازی موبایلی خارجی فعالیت می ‌کنند ابتدا باید به ‌عنوان ناشر بازی موبایلی در پایگاه داده‌ بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای ثبت شوند و سپس با ارائه‌ قرارداد یا تفاهم‌ نامه بین خود و بازی ‌ساز خارجی می ‌توانند درخواست گرفتن مجوز نشر بازی را بدهند. 
وی بیان داشت: در زمان حاضر نبود شفافیت و محرز نبودن تفاهم ‌نامه‌ ها برای بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای به‌عنوان متولی انتشار بازی در ایران باعث بروز مشکلاتی شده است که قصد داریم آن را اصلاح کنیم.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1385 پایه گذاری شد.
این بنیاد که زیرنظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد، اهداف کلانی همچون تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی وهویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق صنعت بازی های رایانهای با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، حمایت کامل از ظرفیت‌های موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی‌سازی و تقویت تولیدات داخلی، حمایت و نظارت بر گسترش فرآیند تولید، تأمین، واردات، صادرات، آماده سازی، تکثیر و توزیع انواع بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای و تلاش در جهت تولید و تأمین دانش فنی و نیز امکانات و تجهیزات وابسته به آن در تمامی حوزه‌ها و قالب متفاوت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را دنبال می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.