معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ویژه برنامه‌های ماه رمضان شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش جماران ، مجتبی عبداللهی صبح امروز در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی برای ماه مبارک رمضان برگزار شد با بیان اینکه در برنامه‌های ماه رمضان سعی کردیم مسجد محوری، خانواده محوری، توجه به ارزش‌های دینی و ارتقای نشاط شهروندان از اولویت‌های برنامه‌های رمضان باشد، گفت: از یک هفته قبل طرح عطرافشانی و غبارروبی مساجد با همکاری شهرداری‌های مناطق آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه توجه به برنامه‌های قرآنی در مساجد، دارالقرآن‌ها و سراهای محلات از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است، تصریح کرد: کاروان تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته و تجلیل از قاریان و فعالان قرآنی در ماه رمضان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهدهای قرآنی در قالب غنچه‌های باغ طوبی در تعدادی از مساجد برگزار می‌شود گفت: این مهدهای کودک در مساجدی برپا می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با قرار دادن کودکشان در این مهدها به عبادات و نیایش خود بپردازند.

عبداللهی با بیان اینکه سلسله نشست‌های معرفتی و تفسیر قرآن نیز در این ماه برگزار می‌شود، افزود: برای سومین سال پیاپی در دهه سوم ماه رمضان در بوستان گفت‌وگو نمایشگاه شمیم وحی برگزار می‌شود که مخاطبان آن موسسات قرآنی و جلسات خانگی قرآنی هستند که می‌توانند با بن‌هایی که در اختیار آنها قرار داده می‌شود و با استفاده از تخفیفات ویژه نیازهای خود را در این نمایشگاه برطرف کنند.

وی همچنین از اجرای طرح تعویض قرآن‌های کهنه با نو در ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: همچنین طرح خادمین سلامت با استقرار اکیپ سلامت در 400 مسجد از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی در ماه رمضان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه با همکاری کمیته امداد امام خمینی طرح ویژه رسیدگی به ایتام و محرومان را در دستور کار قرار داده‌ایم، تصریح کرد: طرح اکرام و محسنین با همکاری کمیته امداد و شرکت بهره برداری مترو در 22 ایستگاه شاخص انجام می‌شود و ما با تهیه زیرساخت‌ها و امکانات این بستر را برای معرفی ایتام به مردم فراهم کردیم.

ارائه افطارهای ساده با کمک نذورات مردمی

عبداللهی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز به مانند سال‌های گذشته طرح افطاری ساده با همکاری تشکل‌های مردمی در سطح شهر تهران توزیع می‌شود، گفت: مردم می‌توانند نذورات و خیرات خود را در قالب طرح افطاری ساده ارائه کنند. همچنین در شب‌های جمعه ماه رمضان برنامه ویژه دعا در جوار آرامگاه شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مناسبت‌های ماه مبارک رمضان به وفات حضرت خدیجه اشاره کرد و گفت: برای این مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که از جمله برگزاری کارگاه آموزشی شناخت افراد مختلف زندگی ایرانی و اسلامی در سراهای محلات و مساجد خاص است و همچنین به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی در نیمه شعبان علاوه بر طرح افطار و اکرام ایتام که با حضور شهرداران مناطق انجام می‌شود. اجرای برنامه نورافشانی در شب ولادت در بوستان‌ها و میادین منتخب را در دستور کار داریم.

عبداللهی ادامه داد: برای میلاد امام حسن مجتبی (ع) با استفاده از بیلبردها و عرشه‌های پل، شهر را برای این مناسبت آزین می‌بندیم و همچنین در شب‌های قدر در سطح شهر تهران با استفاده از فضاسازی‌های محیطی و تولید محصولات فرهنگی و همچنین همکاری شایسته و کامل جهت برگزاری مراسم در مساجد و حسینه‌ها شهر را آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای برپایی مراسم روز قدس نیز تمهیدات لازم در راستای اجرای تدابیر ابلاغی ستاد قدس انجام شده است، گفت: در ماه مبارک رمضان سازمان ورزش شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که مسابقات ورزشی جام رمضان اجرایی خواهد شد و جشنواره‌های تفریحی و ورزشی در طول ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 400 مجموعه ورزشی شهرداری و 600 زمین چمن از افطار تا سطح فعال هستند، گفت: همچنین پردیس‌های فرهنگی و ورزشی در 12 نقطه از جمله دریاچه چیتگر، برج میلاد، اراضی عباس آباد و ... در نظر گرفته شده که از 3 تا 17 رمضان با برپایی مسابقات ورزشی و ارائه خدمات هنری و سلامتی در راستای پر کردن اوقات فراغت فعال هستند.

به گفته عبداللهی ویژه برنامه شبکه یک از برج میلاد و ویژه برنامه شبکه سه در اراضی عباس آباد ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه برج میلاد نیز دارای ویژه برنامه‌های خاص برای ماه رمضان است گفت: اجرای موسیقی‌های سنتی، برپایی غرفه صنایع دستی و هنری با محوریت ماه رمضان و برگزاری جشنواره‌های تفریحی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های برج میلاد است.

گردشگری رمضان در منطقه 12

عبداللهی همچنین از برگزاری گردشگری ویژه ماه رمضان با محوریت منطقه 12 و خیابان 30 تیر خبر داد و اظهار کرد: از افطار تا سحر برنامه‌های خاصی در منطقه 12 و به خصوص خیابان 30 تیر دیده شده است به گونه‌ای که غرفه‌های مواد خوراکی و شهربازی قدیمی در خیابان 30 تیر برپا شده است.

وی همچنین از شناسایی 70 هزار خانواده نیازمند در سطح شهر تهران خبر داد و یادآور شد: برای این خانوارها برنامه‌های ویژه‌ای داریم به گونه‌ای که برپایی سفره‌های مهربانی از جمله برنامه‌های کمک به این خانوارهای نیازمند است که البته شهرداری و خیرین به طرق مختلف به این خانوارها کمک می‌کنند.

وی همچنین در ادامه از اجرای تواشیح در تعدادی از ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: متروی تهران در ماه رمضان برنامه‌های ویژه‌ای دارد که برپایی غرفه عرضه کتاب، اجرای طرح تعویض قرآن کهنه با نو، برپایی ایستگاه عکس و پوستر و انجام فضاسازی‌های محیطی و درون قطارهای شهری با موضوع رمضان و قرآن از جمله برنامه‌های مترو است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.