تارنمای خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام رسمی نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا با برگزاری مراسم افطار ماه رمضان در این وزارتخانه مخالفت کرده است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز، از سال 1999 تا کنون به جز چند مورد استثنایی، همه وزیران خارجه آمریکا، چه از حزب دموکرت و چه جمهوری خواه، میزبان یک افطار در روزهای عادی ماه رمضان یا مراسم عید فطر بوده اند.
اما رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ترامپ با شکستن این سنت، درخواست اداره امور مذهبی و جهانی این وزارتخانه را برای میزبانی مراسم روز عید فطر رد کرده است.
تیلرسون در توجیه رد پیشنهاد این اداره گفته است که وزارت خارجه آمریکا امسال قصد ندارد برنامه ی ویژه ای برای بزرگداشت ماه رمضان برگزار کند.
یکی از مقام های وزارت خارجه آمریکا در توضیح این اقدام تیلرسون به رویترز گفت: ما همچنان در حال یافتن راهی برای گرامیداشت روز عید فطر هستیم.
وی افزود: سفیران ایالات متحده علاقه مند هستند که به طریقی گرامیداشتی برای ماه رمضان در سفارت خانه های آمریکا در سراسر جهان برگزار کنند.
معمولا در مراسم سالانه وزارت خارجه آمریکا در ماه رمضان، اعضای کنگره، رهبران انجمن ها و جوامع مسلمان، دیپلمات های کشورهای مسلمان در آمریکا و مقام های بلندپایه این کشور شرکت می کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.