امام جمعه تبریز در نماز جمعه این هفته بعد از 22 سال با مردم تبریز وداع کرد.

به گزارش جماران، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه حضور باشکوه و  ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات، لبیک‌گویی به فرمایشات رهبر انقلاب بود، گفت: از تمام مردم و دست‌اندرکاران انتخابات مانند هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسان، صداوسیما و ... کمال قدردانی را دارم و برای دولت دوازدهم آرزوی موفقیت دارم.

وی ادامه داد: امیدوارم دولت بتواند مشکلات مردم از قبیل بیکاری، اقتصادی و فرهنگی را رفع کند؛ همچنین دولت باید به تمامی وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده و مطالبات مردم را پیگیری کند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه انتخابات توسط شورای نگهبان تایید شده، خاطرنشان کرد: گویا تخلفاتی در انتخابات به‌ویژه انتخابات شوراهای‌شهر و روستا رخ داده که باید بررسی شوند. معتقدم بخشی از این تخلفات به نقص قانون بازمی‌گردد. تایید صلاحیت‌ها نباید فله‌ای انجام شود و اصلاح قانون تایید صلاحیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایات رژیم بحرین علیه مردم این کشور، گفت: شیخ عیسی قاسم، فقیه مجاهد است که مردم را رهبری کرده و به تظاهرات مسالمت‌آمیز دعوت می‌کند؛ اما دولت آل خلیفه این موضوع را برنمی‌تابد و دست به جنایت و وحشی‌گری می‌زند.

وی ادامه داد: رژیم مستکبر آل‌خلیفه از سال گذشته با سلب تابعیت، دنبال تبعید شیخ عیسی قاسم بود که مردم با تحصن اطراف خانه این عالم از این کار ممانعت ‌می‌کردند که متاسفانه بعد از سفر ترامپ به عربستان، رژیم آل‌خلیفه با یورش وحشیانه به منزل شیخ عیسی قاسم، پنج نفر را شهید، ۱۰۰ نفر را مجروح و این عالم را ربودند. ما نمازگزاران، این حرکت رژیم آل‌خلیفه را محکوم می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی که با کمال وقاحت در ظاهر دم از دموکراسی می‌زنند، می‌خواهیم مقابل این جنایات و کار رژیم بحرین سکوت نکرده و به درخواست یک و نیم میلیارد مسلمان احترام بگذارند. ما خواستار آزادی بی‌قید و شرط شیخ عیسی قاسم هستیم. حمله به شیخ عیسی قاسم، حمله به شرافت و حیثیت مسلمانان بود که قلب شیعیان را جریحه‌دار کرد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به سفر ترامپ به عربستان و سرزمین‌های اشغالی، گفت: ترامپ در این سفر ائتلاف غربی- عربی علیه مقاومت اسلامی تشکیل داد و بعد از گرفتن دلارهای عربستان سمت سرزمین‌های اشغالی رفت تا رابطه‌اش را با رژیم صهیونیستی بهبود بخشد.

امام جمعه تبریز همچنین با بیان اینکه مردم استان من را حلال کنند، گفت: به‌واسطه مشکلات جسمانی از مظهر رهبر انقلاب، تقاضای کناره‌گیری از مسئولیت کرده بودم که مورد اجابت واقع نشد اما با تشدید کسالت بنده، این درخواست مورد اجابت ایشان قرار گرفت. موضوع رنجیدگی از مردم استان به هیچ‌وجه مطرح نیست، بلکه توصیه پزشکان بر این است که روی صندلی نماز بخوانم و این امر برای امام‌جمعه امکان‌پذیر نیست و عذر بنده موجه است. اگر قصوری بوده یا اگر سخنانم گاهی تند بود، حلالم کنید.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه باید پیشتر با خانواده شهدا دیدار می‌کردم، بیان کرد: خانواده شهدا حق سنگینی بر گردن ما دارند. بنده نماینده مردم استان در خبرگان رهبری هستم و به‌واسطه همین مسئولیت، بازهم به تبریز و استان بازگشته و با شما مردم دین‌دار دیدار‌ می‌کنم.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام محمد علی آل‌هاشم امامت نماز جمعه تبریز را برعهده خواهد داشت، بیان کرد: ایشان پیش از این در ارتش خدمت می‌کردند و روحانی انقلابی هستند که این مسئولیت خطیر برعهده ایشان خواهد بود. از مردم تبریز می‌خواهم بعد از این هم به صورت پرشور در نماز جمعه حاضر شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.