نایب رئیس انجمن ام اس ایران گفت:در زمان تحریم همیشه با کمبود دارو مواجه بودیم اما بعد از اجرای برجام کمبود داروی بیماران خاص از جمله ام اس مرتفع شد.

به گزارش جماران، مراسم روز جهانی ام اس عصر امروز پنجشنبه و با حضور چهره های مطرح از جمله دکتر محمد جواد ظریف وزیرخارجه، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهوری ، محمدصادق خرازی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و نمایندگانی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، کره جنوبی، عراق ، استرالیا و پاکستان درمحل سالن اجتماعات موسسه اطلاعات برگزار شد. 
دکتر محمدعلی صحرایان در این مراسم افزود: بیماری ام اس یک بیماری مهم است چون جوانان را درگیر می کند. 
نایب رییس انجمن ام. اس.ایران اظهارکرد:این بیماری در کشور ما روبه افزایش است و به رغم تمام تلاش های صورت گرفته اما هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده و روش ها عمدتا کنترل کننده است. 
وی ادامه داد: شاید تعدادی از شما ٤ یا ٥ سال و عده ای ١٠ تا ١٥ سال با این بیماری درگیر هستید ، حتما به یاد دارید که داروها یا نبود و اگر بود به چه سختی تهیه می شد. تمام این مشکلات به علت تحریم بود و کاری هم از دست ما برنمی آمد. 
وی با تشکر از تلاش های دکترظریف گفت: با تلاش وزیر خارجه و دولت شاهد برداشته شدن تحریم ها هستیم که نتیجه آن تهیه راحت تر داروهای لازم برای بیماران خاص از جمله ام اس است. 
وی افزود: بعد از برجام شاهد ثبات بیشتری درداروهای خاص هستیم و از طرف انجمن ام اس و تمام بیماران از آقای ظریف تشکر می کنم. 

*** ظریف سفیرجهانی ام اس 
دراین همایش بعد از تشویق های مکرر دکتر ظریف از سوی حاضران از وی خواسته شد تا سفیرجهانی ام اس شود که دکتر ظریف گفت: برای من باعث افتخار است.همچنین دکتر ظریف دراین مراسم مجوز ایجاد نمایندگی انجمن ام اس در ٦ کشور را امضا کرد. 
همچنین مولاوردی در پی در خواست اعضای حاضر در سالن مبنی بر تشکیل کمیته ای ذیل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت:تا زمانی که دولت یازدهم هست قول پیگیری آن را به شما می دهم.
همسر اسحاق جهانگیری نیز در این مراسم حضور داشت که مجری این همایش به نمایندگی ازحاضران از وی خواست تا ازمعاون اول رئیس جمهوری بخواهد لایحه خاص شدن بیماری ام اس را در مجلس پیگیری کند.
بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.