تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که جاسوس های آمریکا تابستان گذشته میلادی به اطلاعاتی دست یافته بودند که نشان می داد مقام های ارشد اطلاعاتی روسیه به دنبال تاثیر گذاری روی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از طریق نزدیکان وی بوده اند.

به گزارش جماران، گفت و گوهای صورت گرفته به طور عمده درباره «پال مانافورت» رئیس وقت ستاد انتخاباتی ترامپ و «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی مستعفی وی بوده است. هر دو آنها روابطی غیرمستقیم با روسیه داشتند.
گفته می شود این اطلاعات سرآغاز تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) درباره روسیه و نقش مسکو در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا بوده است.
نیویورک تایمز می نویسد: پرسش اصلی این است که آیا روسیه توانسته به طور مستقیم با مشاوران ترامپ همکاری داشته باشد یا نه.
وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته و پس از آنکه ترامپ رئیس اف.بی.آی را برکنار کرد، تحت فشارها از جانب مردم و سیاستمداران دمکرات، «رابرت مولر» رئیس سابقه این اداره را به عنوان مسئول ادامه تحقیقات درباره روابط احتمالی با روسیه منصوب کرد.
رئیس جمهوری آمریکا از همان زمانی که سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روسها نسبت دادند، متهم به روابط پنهانی با دولت روسیه شده است.
خبرگزاری رویترز چندی پیش در گزارشی در همین رابطه مدعی شده بود که ستاد انتخابات ترامپ در هفت ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، دستکم 18 تماس افشا نشده با مقام های روسی داشته است.
در عین حال گزارشی مبنی بر اینکه ترامپ در جریان دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه و سفیر روسیه، اطلاعاتی محرمانه را در اختیار آنها قرار داده، مدتی است که فضای سیاسی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.