کافه رستوران لقانطقه به عنوان نخستین محل پذیرایی پایتخت، با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس ایکوم، پژوهشگاه میراث و جمعی از مدیران موزه ها در باغ موزه قصر بازگشایی شد.

به گزارش جماران، کافه لقانطقه به عنوان نخستین رستوان پایتخت دارای قدمت قدمتی 111 ساله است که با ورود تیپ اروپایی در ایران شکل گرفته است. 
سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم (رئیس شورای غیر دولتی موزه ها) شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاسیس کافه مزبور در ابتدای مکانی برای پر کردن اوقات فراغت و گفتگوهای اجتماعی با سبک و سیاق اروپایی توسط فردی از شهر تبریز در کشورمان به وجود آمد. 
وی با اشاره به اینکه کافه لقانطقه در مدت فعالیتش سه مرحله تاریخی را در کشورمان سپری کرده است، اظهار کرد: نخستین بار این رستوران در سال 1285 در خیابان باب همایون و بعد از آن نیز در عمارت نظامیه و ضلع جنوبی میدان بهارستان مشغول فعالیت می شود. 
طباطبایی ادامه داد: نام لقانطه به عنوان برند در ایجاد رستوران به سبک اروپایی در کشورمان به شمار می رود چراکه در حال با مدیریت جدید آن سعی شده قدیمی ترین کافه تاریخی کشور و پایتخت بازسازی شود. 
وی تصریح کرد: امیدواریم با بازگشایی مجدد این محیط اجتماعی بتوانیم به هویت محیط قهوه خانه ای کشورمان کمک کنیم.
به گفته وی توجه به ارزش ها می تواند زمینه ساز گسترش رفتارها و ارزش ها منجرشود.
همچنین محمدرضا کارگر مدیرکل اداره موزه ها و اموال منقول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: از اینکه دوباره حافظه تاریخی و هویتی میراث کشورمان زنده می شود از مدیران این کافه تشکر می کنم. 
وی گفت: نبود این میراث فرهنگی و اجتماعی باعث شده که اطلاعی از این مکان نداشته باشند که با تاسیس آن بتوانیم حافظه تاریخی تهران را برای مردم زنده کنیم. 
کارگر ابراز امیدواری کرد که این سنت در کشور تداوم یابد که بتوان ارزش های و میراث گذشتگان را زنده کرد.
بنابر این گزارش، بازگشایی مجدد کافه لقانطه از 2 سال پیش در باغ موزه قصر به سبک معماری گذشته خود ایجاد شده است. 
در مراسم بازگشایی کافه لقانطقه سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران پایگاهای جهانی و موزه داران در باغ موزه قصر انجام شد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.