محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در نخستین جشنواره حجازی گفت: ورزشکاران و هنرمندان تاثیر بسیار شگرفی بر جامعه و جوانان دارند و قهرمانان مدال اخلاق را همیشه بر سینه دارند و اخلاق به همراه قهرمانی ارزشمند است.

به گزارش جماران، وی در این همایش که با حضور جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و سایر پیشکسوتان هنری و ورزشی برگزار شد، افزود: قهرمانان بسیاری از اعصار گذشته در جامعه موثر بودند و روحیه قهرمانی باعث الگوسازی برای جوانان شده است.
عارف در ادامه با اشاره به اخلاق مداری جهان پهلوان تختی اظهار داشت: این اخلاق مداری زبان زد همگان است چرا که تختی با اخلاق نیکو خود باعث شد حتی رقیبان وی نیز بر مرام و معرفت او اعتراف کنند و این قهرمانی همیشه جاودانه است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدال آوری خوب است، گفت: هنرمندان و ورزشکاران ما بدانند به خاطر تاثیری که بر جامعه دارند باید اخلاق را برای جوانان الگوسازی کنند و مدال آوری همراه با اخلاق اهمیت دارد.
وی ادامه داد: در چهار دهه گذشته به دلیل مشکلاتی که جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه بود، فراز و نشیبی در الگوسازی اخلاقی بوده است.
عارف سپس اضافه کرد: در صورتی که هنرمندان و ورزشکاران پایه های اخلاقی را در کارهای خود قرار دهند به طور قطع تاثیر بسیار شگرف آن از دهها کتاب اخلاقی بیشتر است.
وی گفت: در زمانی که خود جوانی بودم حجازی را به عنوان الگوی اخلاق و مرام می دانستم و الحق که چنین بود.
عارف سپس از برگزاری نخستین جشنواره حجازی توسط هنرمندان، ورزشکاران و خانواده مرحوم حجازی قدردانی کرد.
نخستین جشنواره حجازی شامگاه چهارشنبه به همت هنرمندان و ورزشکاران و سایر پیشکسوتان در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار و طی آن تندیس و لوح تقدیر به ورزشکاران سال 95 اهدا شد.
براساس تصمیم برگزار کننده نخستین جشنواره حجازی، این جشنواره هرساله برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.