آسوشیتدپرس نوشت: ایران روز چهارشنبه قراردادی به ارزش 615 میلیون دلار (یا 550 میلیون یورو) با یک کنسرسیوم اسپانیایی – ایرانی امضا کرد که بر اساس آن این گروه لوله های مورد استفاده در صنعت نفت ایران را تامین خواهد کرد.

به گزارش جماران، این نخستین قرارداد مهم در صنعت نفت ایران ازهنگام انتخاب مجدد حسن روحانی رئیس جمهوری به شمار می رود که هفته گذشته بر اساس وعده ایجاد اصلاحات و گشایش بیشتر در برابر جامعه بین المللی برای یک دوره دیگر به این مقام دست یافت.
این کنسرسیوم که شامل شرکت توباجک اسپانیا و شرکت فولاد اصفهان می شود در مدت سه سال لوله های ساخته شده از آلیاژ مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی را برای یک شبکه 600 کیلومتری ( یا حدود 370 مایلی) تولید خواهد کرد. 
بر اساس بیانیه صادر شده در این باره، این لوله ها با استفاده از فناوری شرکت فولاد جی اف ئی ژاپن تولید خواهد شد و فناوری آن در نهایت در اختیار طرف ایرانی گذاشته خواهد شد. 
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در مراسمی به مناسبت امضای این قرارداد گفت: خشنود است که قراردادی به ارزش بیش از 550 میلیون یورو امضا می شود. 
زنگنه افزود: شرکت سازنده ایرانی از ما خوشحال تر است و شاید شریک خارجی این توافق خشنودتر از همه باشد زیرا که یک بازار دراز مدت را برای خود تضمین کرده است. 
به گفته وی، در سال های اعمال تحریم های تنبیهی به علت برنامه هسته ای ایران، صنعت نفت با کمبود شدید لوله روبه رو بود و در صورتی که تحریم ها ادامه می یافت، اکنون توانایی تولید لوله را نداشتیم. 
آنتونیو رافائل معاون مدیرعامل توباجک نیز گفت: به نظر من این بزرگ ترین قرارداد مناقصه ای است که در چندین سال گذشته در این صنعت داشته ایم که به صورت بسیار ماهرانه ای، مدیریت و تدوین شده است. 
ایران از هنگام دستیابی به توافق بی سابقه هسته ای سال 2015 با قدرت های جهانی، برای نوسازی صنعت نفت خود تلاش می کند.
ایران روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر می کند که درآمد آن بیش از 30 درصد بودجه سالانه این کشور را تامین می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.