مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که سال گذشته 2.5 میلیون نفر سفیر سلامت خانواده در کشور تربیت شدند، گفت: این رقم امسال به 7.5 میلیون نفرافزایش خواهد یافت.

به گزارش جماران، شهرام رفیعی فر روز چهارشنبه درحاشیه برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه‌های آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت در کاشان در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و 200 هزار نفر سفیر سلامت دانش آموز سال گذشته تربیت شدند که امسال نیز به همین میزان تربیت خواهند شد.
وی ادامه داد: سال گذشته برای 250 هزار سفیر سلامت دانشجو برنامه ریزی شد و تا پایان ترم جاری تحصیلی این میزان سفیر سلامت دانشجو محقق می شود و از ترم تحصیلی آینده نیز 400 هزار نفر سفیر سلامت جدید ازبین دانشجویان تربیت خواهند شد.
مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که حفاظت از سلامت خود، خانواده، همسالان و جامعه در تغذیه مناسب و تحرک کافی از جمله وظیفه های سفیران سلامت است، خاطرنشان کرد: سفیران سلامت با کنترل روابط بین افراد می کوشند تا با یکدیگر دچار خشونت نشوند و از رفتارهای پر خطر جلوگیری کرده و آموزش های لازم را به دیگران ارائه دهند.
وی هم چنین از اجرای پنجمین برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با عنوان «خود مراقبتی» خبر داد و گفت: معتقد هستیم که باید از سلامت مانند یک ثروت ملی حفظ و نگهداری شود.
رفیعی فر تاکید کرد: برای حفظ و نگهداری سلامت جامعه لازم است مردم در مناطقی که کار، زندگی و تحصیل می کنند، خود مراقبتی پررنگ تری داشته باشند.
وی تصریح کرد: خود مراقبتی یعنی افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت متخصص نیستند و تحصیلات لازم و اطلاعات کافی را در این زمینه ها ندارند با مشورت پزشکان و تیم سلامت با رعایت سبک زندگی سالم از سلامت خود حفاظت و در صورت ابتلا به ناخوشی آن را مدیریت کنند.
مدیر دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در طرح خود مراقبتی، مردم آموزش های لازم را فرا می گیرند، یادآوری کرد: در این طرح به شهروندان آموزش داده می شود زمانی که به مشکل حاد دچار شدند تا رسیدن تیم پزشکی چه کاری باید انجام دهند و در زمان رسیدن تیم پزشکی آن ها چه کارهایی باید انجام دهند.
وی گفت: در راستای سیاست های کلی جمعیت از سال جاری تمام مادران باردار در کشور تحت پوشش راهنمای هفته به هفته دوران بارداری قرار می گیرند.
رفیعی فر ابراز امیدواری کرد: از اواسط سال جاری راهنمای خود مراقبتی در اختیار خانواده هایی قرار گیرد که قصد فرزندآوری دارند و یا دارای فرزندان زیر 2 سال هستند.
کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه های آموزش ارتقا سلامت کشور با هدف ارائه برنامه های سال 96 به سفیران سلامت برای توسعه آموزش همگانی و توانمندسازی جامعه در کاشان با حضور کارشناسان مسئول آموزش و ارتقاء دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.