مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 63 عنوان کتاب در حوزه آموزش قرآن با بیش از 2 میلیون نسخه در مدارس کشور توزیع شد.

به گزارش جماران، محمدرضا مسیب زاده روز چهارشنبه در سومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی کشور که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد ، افزود: همچنین کتاب های متعددی در حوزه های مختلف از جمله نهج البلاغه ، تفسیر قرآن ، حفظ موضوعی، صحیفه سجادیه و امام شناسی توسط آموزش و پرورش در مدارس چاپ و توزیع شده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سه میلیون و 450 هزار نفر نیز در سامانه حفظ قرآن آموزش و پرورش در سطح کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 50 هزارنفر حفظ نیم جزء و 800 نفر هم حافظ کل قرآن هستند. 
مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در آموزش و پرورش با محوریت مدرسه انجام می شود گفت: 13 و نیم میلیون دانش آموز تحت تربیت مستقیم آموزش و پرورش قرار دارند که هرگونه طرح و برنامه های فراگیری تنها در صورتی که همراه با برنامه ریزی باشد موفق خواهد بود تا بتوان در نهایت آموزش و پرورش پویا و فعال داشت. 
وی افزود: توسعه مشارکت و همکاری دستگاه های مختلف در این بخش اصل مهم دیگری است که در انجام فعالیت های قرآنی در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا تفاهم نامه ها با اوقاف، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی صورت گرفته است. 
وی افزود: وجود 127 مدرسه در سطح کشور که تنها یک دانش آموز دارد بیانگر این است که جمهوری اسلامی برای جایی که فقط یه نفر مشغول به تحصیل وجود دارد ارزش قائل است. 
به گفته وی بعد از 20 سال با حضور دانش آموزان 40 کشور اسلامی در دو رشته حفظ و قرائت مسابقات بین المللی در کشور برگزار شد. 
مسیب زاده همچنین گفت: در خصوص سند 2030 که اخیرا با عنوان کردن برخی ادعاهای نادرست موجب نگرانی بخش های مختلف و بخصوص دست اندرکاران امور قرآنی شده باید با قاطعیت گفت هیچ اقدامی در این زمینه مغایر با ارزش های قرآنی و عترت در آموزش و پرورش صورت نگرفته است. 
وی اظهار کرد: ما فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را به روی چشم پذیرفته ایم و این باور و وظیفه ماست بنابراین تاکنون یک برگه، یک سند یا یک بخشنامه مغایر با ارزش های قرآنی و دینی ما در آموزش و پرورش مطرح نشده است و به هیچ وجه امکان چنین اقدامی وجود ندارد در عین حال هیچ کسی در آموزش و پروش به خود اجازه چنین اقدامی را نمی دهد. 
مسیب زاده برخی ادعاهای نادرست مطرح شده در خصوص سند 2030 را کذب و دروغ محض عنوان کرد و گفت: آنچه مسلم است اینکه در آموزش و پرورش به هیچ وجه فعالیت های مغایر با ارزش های قران و عترت صورت نمی گیرد بلکه فعالیت های مختلف در راستای حفظ و تقویت ارزش های قرآنی انجام شده است. 
سومین نشست نمایندگان شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی کشور امروز به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.