رئیس سازمان سینمایی گفت: سیاست ما تقویت بخش خصوصی است و باید این بخش خصوصی در تولیدات سمعی و بصری و محتویات قوی عمل کند.

به گزارش جماران، محمدمهدی حیدریان در نشست تخصصی با اعضای هیت مدیره آیفیک(انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران) با بیان اینکه امروز جامعه به محصولات فرهنگی زیادی نیاز دارد اظهار داشت: سیاست قطعی ما این است که نهضت تولید محتوا داشته باشیم و برای گرفتن سهم خود از بازار دنیا باید این تولید محتوا کاملا حرفه ای و استاندارد باشد.
وی با تاکید بر فعالیت صنوف گفت: از نظر ما همه کارها را باید صنف مربوطه انجام بدهد و اما صنف باید برنامه خود را ارائه کند و صنف این قابلیت را دارد و می توان دادن مجوز و رتبه بندی و تعیین تخصص ها را به صنف سپرد.
حیدریان ادامه داد: باید به سمتی برویم که در بازارهای داخلی و خارجی صاحب سهم شویم و این کار فقط با تولید آثار با کیفیت و استاندارد و نظارت درست صورت می گیرد البته سازمان سینمایی نیز از چنین آثاری حمایت می کند.
رییس سازمان سینمایی افزود: استاندارد دو بخش دارد که یک بخش نیروی انسانی است و یک بخش تکنولوژی است، در بخش تکنولوژی کمک می کنیم که تجهیزات مدرن در اختیار صنف قرار بگیرد و از یک مکان مشخص به همه خدمات داده شود در بحث نیروی انسانی هم هر کمکی به رشد و ارتقا دانش فعالان این حوزه باشد انجام می دهیم.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در بحث «وی او دی» نیز نگاه ما جدی است و هدف ما گسترش ضابطه مند این حوزه است و شما هم باید در جلساتی که به «وی او دی» مرتبط است حضور پیدا کنید.
حیدریان خاطرنشان کرد: در بحث بیمه هم به نظر، باید خانه سینما چترش را فراگیر کند تا همه فعالان صنعت سینما بیمه شوند.
رئیس هیات مدیره آیفیک نیز در این نشست اظهار داشت: هدف ما تولید است و هدف سازمان سینمایی هم شکل دادن به تولید است به همین دلیل در مسئله تولید با هم اشتراک نظر داریم.
بر اساس اعلام روابط آیفیک، اکبر تحویلیان ادامه داد: یکی از مهمترین محصولاتی که امروز در شبکه نمایش خانگی تولید می شود آثار غیرسینمایی است اما متاسفانه نیروی انسانی است که در این بخش فعالیت می کنند، از حمایت لازم برخودار نیستند و بر اساس قوانین نیز نمی توانند در صنوف خانه سینما عضو شوند در حالیکه فعالیت آنها در بخش‌های غیرسینمایی بسیار بیشتر از آثار سینمای است.
ایرج محمدی نایب رئیس آیفیک نیز در این نشست گفت: وضعیت تولیدات غیر سینمایی نسبت به تولیدات سینمایی جایگاه خوبی ندارد و آیفیک به عنوان متولی تولیدات غیرسینمایی تمام تلاش خود را می کند تا یک ساماندهی در این بخش انجام شود.
وی ادامه داد: باید با همکاری سازمان سینمایی به یک ساختار منسجم درباره آثار غیر سینمایی برسیم زیرا آثاری که در این بخش تولید می شود بسیار زیاد است و می توان آثاری را در این بخش به جامعه عرضه کرد که مورد نیاز جامعه است اما دستگاه های دیگر همچون تلویزیون نمی توانند آن را نمایش دهند.
به گفته محمدی، اگر تحولی در این زمینه صورت بگیرد آثاری تولید می شود که سازمان سینمایی می تواند با این آثار فخر بفروشد.
نایب رئیس آیفیک ادامه داد: برای اینکه این صنف سامان و تولیدات افزایش پیدا کند باید این صنف متولی صدور کارت حرفه ای برای افرادی که آثار غیرسینمایی تولید می کنند شود و ما معتقدیم مجوز ها به جای آنکه به افراد داده شود به شرکت ها داده شود.
محمدی گفت: امروز در صنف 120 عضو و 600 شرکت فعال داریم و این امر نشان می دهد که صدور مجوز بسیار زیاد شده است و اصلا خوب نیست و باید ساماندهی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.