'آمبر راد 'وزیر کشور انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد به نظر می رسد که 'سلمان عبیدی' عامل حمله تروریستی منچستر به تنهایی عمل نکرده است.

به گزارش جماران، امبر رود در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز، بیان داشت سلمان عبیدی پیش از ارتکاب این حمله، فردی شناخته شده برای سرویس‌های امنیتی انگلیس بود.
وی گفت: من مطمئن هستم که ظرف چند روز آینده اطلاعات بیشتری در مورد او( عامل حمله منچستر) به دست خواهیم آورد.
'امبر راد' اضافه کرد که بیش از 3800 نیروی نظامی به منظور کمک به نیروهای پلیس برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی، در خیابان های انگلیس مستقر خواهند شد.
وزیر کشور انگلیس همچنین گفت اینکه گروه داعش مسئولیت انفجار منچستر را بر عهده گرفت، امری غیرمنتظره نبود.
پلیس انگلیس شامگاه سه شنبه اعلام کرد که مظنون اصلی این بمب گذاری انتخاری، فردی 22 ساله به نام سلمان عبیدی بوده است .
براساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع انگلیسی، عابدی لیبی تبار بوده اما متولد انگلیس است .
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرنا'منچستر'در شمال انگلیس که اواخر دوشنبه شب گذشته صورت گرفت، 22کشته و 59 زخمی بر جای گذاشته است که شماری از قربانیان کودک و نوجوان هستند.
پلیس منچستر می‌گوید سلمان عبیدی مظنون اصلی این حمله تروریستی در محل انفجار کشته شده است.
به دنبال حمله مرگبار تروریستی در شهر منچستر، سطح هشدار امنیتی در انگلیس به مرحله 'بحرانی ' که بالاترین حد شمرده می شود، افزایش یافته است .
تاکنون هشدار امنیتی در انگلیس، ناشی از 'تروریسم بین المللی'، «شدید» بوده است. 
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش یافته بود که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است. 
در صورتی ‌که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»
به دنبال افزایش سطح هشدار امنیتی در انگلیس، شماری از نیروهای نظامی این کشور در نقاط حساس لندن از جمله اطراف کاخ باکینگهام مستقر شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.