حدود 100 آمریکایی در شهر رم علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برای دیدار با پاپ و مقامات ایتالیایی به رم سفر کرده است، تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش جماران، تظاهرکنندگان با شعارهای 'ترامپ نه'، 'آمریکای فاشیستی نه'، 'پل نه، نه دیوار' در یکی از خیابان های مرکزی شهر رم علیه ترامپ که به دیدار با پاپ و مقامات ایتالیایی به رم سفر کرده است، اعتراض کردند. 
معترضان علت تجمع خود را دفاع از حقوق مهاجران، زنان، دموکراسی، حقوق بشر، بهداشت، آزادی مذاهب و مطبوعات ذکر کردند.
این تجمع در حالی روی داد که برگزاری هرگونه تظاهرات ضد ترامپ و چسباندن اعلامیه علیه او در مسیر حرکت کاروان ریاست جمهوری ممنوع اعلام شده بود. 
ترامپ صبح امروز (چهارشنبه) برای دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، با کاروانی متشکل از 50 خودرو و در میان تدابیر بسیار شدید امنیتی به واتیکان رفت. 
ترامپ پس از این دیدار، با کاردینال 'پیئترو پارولین' نخست وزیر و 'پل ریچارد گالانگر' وزیر امور خارجه واتیکان نیز ملاقات می کند و سپس عازم کاخ ریاست جمهوری ایتالیا می شود و با 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری دیدار خواهد کرد. 
وی سپس با 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا دیدار و در باره اجلاس سران جی 7 که جمعه و شنبه آینده در جزیره سیسیل برگزار می شود، گفت و گو می کند و سپس عازم بروکسل خواهد شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.