شمار افراد بازداشت شده در جریان حمله روز سه شنبه نیروهای امنیتی رژیم بحرین به خانه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور به 286 نفر رسید.

به گزارش جماران، وزارت کشور رژیم آل خلیفه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی 286 نفر را در جریان متفرق کردن تظاهرات اطراف خانه شیخ عیسی قاسم، بازداشت کرده اند.
وزارت کشور بحرین در این بیانیه همچنین هشدار داده است که در چارچوب حفظ امنیت و اجرای قانون در برابر هرگونه تجمعات و یا درخواست های تحریک آمیز ایستادگی خواهد کرد.
بر اساس اعلام رسانه ها، نیروهای امنیتی و پلیس عربستان و رژیم بحرین بامداد روز گذشته به منزل شیخ عیسی قاسم هجوم برده و عده زیادی را بازداشت کردند.
وزارت کشور رژیم بحرین روز سه شنبه مدعی شد که نیروهای امنیتی این کشور 50 نفر از افراد تحت تعقیب و فراری از زندان «جو» را در منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بازداشت کردند.
با این حال از سرنوشت رهبر شیعیان بحرین تاکنون خبر موثقی منتشر نشده است.
دادگاه رژیم آل خلیفه روز یکشنبه گذشته شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را بنا به اتهام های واهی، به یک سال حبس تعلیقی و مصادره 9 میلیون دلار از وجوهات شرعی نزد ایشان به اضافه مصادره دو قطعه زمین به نام شیخ عیسی قاسم و نیز پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 100 هزار دینار محکوم کرد.
بحرین چند سالی است که به دلیل تشدید اختتناق و تبعیض اجتماعی و نبود آزادی بیان از سوی رژیم آل خلیفه با قیام مردمی و عدم مشروعیت حکومت مستقر در این کشور روبه رو است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.