مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران می گوید، این مدیریت، دردولت یازدهم 9 میدان گازی، چهار میدان نفتی و یک مخزن نفتی کشف کرده که میزان ذخیره نفت درجای آنها 6.5 میلیارد بشکه و ذخیره گاز درجای آنها نیز 62.5 تریلیون فوت مکعب است .

به گزارش جماران، «سیدصالح هندی» گفت: از جمله میدان هایی که در سالهای 1392 تا 1395 کشف شد، میدان های گازی پازن، خارتنگ و چارک و میدان های نفتی یادمان و سپهر هستند.
وی درباره میدان گازی چارک اعلام کرد: حفاری این میدان اواخر سال 1393 آغاز شد و در اوایل سال 1395 به پایان رسید. حجم گاز درجای این میدان 17.4 تریلیون فوت مکعب و میعانات گازی آن نیز 174 میلیون بشکه برآورد شده است.
هندی درباره میدان های جدید نفتی گفت: یکی از میادین نفتی جدید «یادمان» نام دارد که جزء میادین مرزی است اما مشترک نیست و در دشت آبادان قرار دارد. این میدان یک تله چینه ای است که در 65 کیلومتری غرب اهواز، 22 کیلومتری جنوب غرب هویزه و در دشت آبادان واقع شده است. این میدان 8.2 میلیارد بشکه نفت درجا دارد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در ادامه با اشاره به فعالیت های دانش بنیان این مدیریت، از همکاری با دانشگاه های برتر دنیا خبر داد و گفت: برخی دانشگاه ها اعلام آمادگی کرده اند که با هزینه خود مطالعات را انجام می دهند. به طور کلی در این زمینه چهار مطالعه مشترک با شرکت ها و دانشگاه های معتبر جهانی انجام شده است که این چهار مطالعه شامل شرکت های OMV اتریش، لوک اویل روسیه، دانشگاه بارسلونای اسپانیا با همکاری یک شرکت معتبر اسپانیایی و دانشگاه ناپل ایتالیا با یکی از شرکت های معتبر نفت و گاز ایتالیا می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.