مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیسی جمهوری تبریک گفت.

به گزارش جماران، در بیانیه آمده است: دولت یازدهم در سیاست خارجی گام‌های بلندی برداشته که نمونه آن رفع ایران هراسی و از بین بردن سایه شوم تحریم‌ها و خروج ایران از انزوای جهانی است. 
اطلاعیه افزوده است:با اینکه ما در منطقه با بحران‌های بزرگی مواجهیم، امید است دیپلماسی گفت و گو و شعار صلح و تقابل با تروریسم که منطق اسلام و ایران است همچنان در دیپلماسی و سیاست خارجی دولت دوازدهم پیگیری شود و ایران عزیز ما را از هرگونه خطر و آسیبی در امان بدارد.
بیانیه حاکیست: ازنظر ما ضعف‌هایی در دولت یازدهم وجود داشت و کسانی در دولت راه یافتند که همراه و همگام با خط اعتدال و اصلاحات نبودند و در برخی از استان‌ها نارضایتی از سوی دوستداران دولت و به‌ویژه جوانان نسبت به بدنه اجرایی به وجود آورده بود.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در این بیانیه آورده است: باید در این دولت تأمل بیشتری صورت گیرد و افرادی انتخاب و به مجلس معرفی شوند که در آینده، جریان اعتدال و اصلاحات را در میان ملت خوش‌نام و ملت را نسبت به آینده خوش‌بین سازند.
در این بیانیه خطاب به رئیس جمهوری آمده است: رقبای شما در انتخابات بیشتر بر دغدغه‌های معیشتی مردم تأکید می‌کردند، هرچند راه و روش علمی برای مبارزه با مشکل معیشت مردم نداشتند، ولی بیش از 15میلیون نفر به رقیب شما به خاطر آن وعده‌ها رأی دادند، جنابعالی همان‌طور که در پیام خود فرمودید رئیس‌جمهوری همه ملت هستید؛ بنابراین انتظار این است که گروه اقتصادی شما در دولت به‌گونه‌ای انتخاب شود، که در مسئله اقتصاد و مبارزه با رکود و رونق کسب‌وکار همگون‌تر از گذشته باشند.
دربخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: جناب آقای رئیس‌جمهوری، عده زیادی از علما و فضلای حوزه در این انتخابات از حامیان شما بودند، برخی از آنان در بیانیه‌ای که به امضای تعداد زیادی از مدرسین عالی حوزه رسید حمایت خود را از شما اعلام داشتند، بنابراین از مسائل مهمی که باید مدنظر باشد، ادامه ارتباط خوب و مداوم دولت قبل با حوزه‌های علمیه و مراجع محترم در این دولت است.
بیانیه حاکیست: شخصی باید به‌عنوان رابط در این میان انتخاب شود که با وزنه علمی و سابقه حوزوی خوب، این رابطه را گرم‌تر از گذشته نماید؛ و اخبار و تبلیغاتی را که علیه دولت به دست برخی ماجراجو جعل می‌شود، خنثی نماید تا حوزه‌های علمیه و مراجع بزرگوار همچون گذشته از پشتوانه‌های مهم دولت در اجرای بهتر امور محسوب شوند.
دراین بیانیه آمده است: یقیناً دولت دوازدهم بحران‌های داخلی کمتری از گذشته نخواهد داشت و برخی رسانه‌ها وظیفه اصلی خود را تخریب یا تضعیف دولت می‌دانند. به‌عنوان‌مثال شاهد بودیم که راجع به سند 2030 یونسکو بااینکه وزیر وقت برای خود حق تحفظ قائل شد و در هیچ‌یک از مدارس کشور کاری برخلاف شرع و فرهنگ ایرانی صورت نگرفت، چه هیاهویی بر پا کردند تا با این ابزار در تبلیغات علیه دولت بهره بیشتری بجویند.دولت دوازدهم باید فاز رسانه‌ای خود را قوی‌تر از گذشته نماید و ملت را از کارهای اساسی و بنیادینی که در کشور صورت می‌گیرد مطلع نماید. هرچند انتظاری از صداوسیما‌ی کشور نیست تا در جهت منافع ملی و تقویت دولت وظیفه رسانه‌ای خود را دنبال نماید، ولی دولت باید این رسانه ملی را همسوی با صدای ملت نماید تا ذهن و ضمیر مردم آکنده از اطلاعات نادرست نشود.
بیانیه حاکیست: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم وظیفه خود می‌داند از ملت بزرگوار ایران به خاطر شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق‌های رأی و انتخاب شایسته‌ای که کرده‌اند، تشکر نماید و از مقام معظم رهبری که جریان کلان انتخابات را هدایت نمود همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی که امنیت انتخابات را عهده‌دار شدند. ما از بزرگوارانی چون بیت مرحوم آیت‌الله هاشمی، رئیس دولت اصلاحات ، حجت الاسلام ناطق نوری و سایر عزیزان و جناح‌هایی که باعث شدند انتخابات با شور بیشتری برگزار شود، قدردانی می‌نماییم. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.